Politiek beest

3 november 2011 at 15:42 1 reactie

Of ik geen zin had om op te komen voor de gemeenteraadsverkiezingen? Dat vroeg de plaatselijke voorzitter van een alomtegenwoordige partij uit mijn hometown me zomaar eventjes aan de telefoon.

Gelukkig had ik al iets opgevangen over een mogelijk charmeoffensief, dus was ik voorbereid. Ik ben namelijk heel slecht in het afblokken van zo’n plotse vragen. Binnenin zit dan een klein muisje ‘nee’ te piepen, terwijl een ondoordachte grote mond aan de buitenkant al ‘ja’ geroepen heeft. Slechte brein-mond coördinatie, het is geen cadeau.

Maar dit keer was het dus anders. Hij deed nochtans zijn best, met de juiste buttons om te pushen. Iets met jonge mensen en nieuw talent een kans geven, engagement, de ondervertegenwoordiging van vrouwen, grote uitdagingen voor mijn born&raised-dorpje en de mogelijkheid om écht het verschil te maken in thema’s die me nauw aan het hart liggen. De slimmerd had zijn huiswerk gemaakt.

Ik gelukkig ook. Iets met gebrek aan politieke ambities en tijd en al voldoende engagement op andere vlakken. Dat van mijn quasi onbestaande interesse in zowel gemeentepolitiek als mijn gehucht, hield ik wijselijk voor een andere keer.

Daar had hij alle respect voor, zei de vriendelijke meneer. En dat ik hem altijd mocht bellen als ik van gedacht veranderde. Want dat hij dacht dat ik uitstekend werk zou kunnen leveren. Het muisje begon al zenuwachtig te piepen terwijl de mond zich opmaakte voor een geïntimideerde ‘ja’. Gewoon, om die charmante voorzitter een pleziertje te doen.

En toen probeerde hij me een partijkaart aan te smeren. Het was rap gedaan met dat telefoontje.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Gastvogel Tumbleweed

1 reactie Add your own

  • 1. Jeroen  |  3 november 2011 om 22:55

    Hehe, ik heb dat ooit eens voorgehad met een bekende sportleerkracht, op een onbewaakt moment. Maar mijn gebrek aan zelfoverschatting heeft me toen gered ;).

    Trouwens, ik ben vrijdagmiddag op uw workplace geweest, daar diep verscholen in de agora galerij. Very interesting!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


