Vogelbosje

27 september 2011 at 11:54 1 reactie

Dat ecologisch tuinieren, dat bevalt me eigenlijk wel. Ik kan veel meer genieten van mijn tuin sinds ik de drang naar perfectie laten varen heb.

Afgelopen weekend een boterbloempje ontdekt in mijn gazon: kinderlijk plezier. Enkele vrienden blij kunnen maken met stekjes van framboos- en braamstruiken die ik rustig had laten opschieten. Ontdekt dat mijn Vinca’s sterker zijn dan verwacht, en nog steeds hun bodembedekkende werk doen. Onder een dikke laag wild gras weliswaar, dus heb ik ze snel wat ademruimte gegeven in de hoop dat ze ooit dat stomme gras zullen kunnen overwinnen.

Bij het bestuderen van mijn woekerbos rabarber ontdekte ik zelfs een kersverse nieuwkomer: een pad. Of kikker, weet ik veel. Even een lichte hartaanval toen het ding op zo’n 5 cm van mijn hand wegsprong, maar toch: hoera voor de natuur! En voor slakken! Mijn vader blijft zeggen dat ik korrels moet strooien omdat ze grappige stoute gaatjes maken in de planten, maar ik vind het eigenlijk best boeiend ze ’s avonds de zwaartekracht te zien trotseren op de tuinmuur. I think I’ll keep ‘em. Nu alleen nog een huisegeltje vinden.

Trouwens, voor wie ook zijn leven wil beteren: tot eind oktober kan je nog inschrijven voor de ‘Behaag Natuurlijk’-actie van Natuurpunt. Prachtige plantjes voor een belachelijke prijs: what’s not to love? De haag stond er bij ons helaas al lang voor ik het project ontdekte, maar vanaf november in Huize Saskaya: een vogelbosje!

Benieuwd of de buren met hun strakke pelouse-policy dat gaan appreciëren.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , .

Dating 2.0 Welwel

1 reactie Add your own

  • 1. Liesbet  |  9 oktober 2011 om 23:35

    Als het beest echt sprong was het een kikker.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


