Dating 2.0

20 september 2011 at 15:54 3 reacties

Een piepjonge collega had gisteren een date met een meisje dat hij op de trein ontmoet had. Wat gepraat tijdens dat beetje reizen, naam achterhaald, thuis toegevoegd op Facebook, wat gechat en gesms’t, klaar.

Ik beschouw mezelf niet bepaald als oud of van een andere generatie, maar toch: zo gemakkelijk hadden wij het vroeger niet. Toen ik op de middelbare school zat, hadden alleen de nerds al gehoord van internet en was een e-mailadres ongeveer even alomtegenwoordig als iemand die het woord ‘cuisson’ kende. En Mark Zuckerberg werd op dat moment waarschijnlijk nog gepest met zijn kiekenborst tijdens de les LO .

Telefonie, dat was al niet veel beter. Ik herinner mij nog levendig dat mijn vader, toen bigshot vertegenwoordiger, een autotelefoon kreeg van zijn firma, waarmee meteen half zijn koffer gevuld was. Maar een GSM? Nooit van gehoord. Wie mijn telefoonnummer vroeg, werd (als ie braaf was) doorverwezen naar de huistelefoon. Die in de woonkamer steevast door mijn moeder beantwoord werd en altijd binnen gehoorsafstand van ouderlijk toezicht bleef. Geheimen waren er niet en gegiechel of gelach werd sowieso gevolgd door vaderlijk gefrons. Ik ben zelden zo gelukkig geweest als toen mijn zus en ik een telefoon op de kamer kregen, waar we naar hartenlust konden analyseren, fantaseren en dramatiseren. Pubermeisjes, u kent dat wel.

Maar vandaag gaat alles dus een pak eenvoudiger. Zijn naam googelen op zoek naar foute interesses, op Facebook zijn vrienden stalken bestuderen, urenlange chatsessies om voze prentjes te delen te achterhalen of hij ook zo zot is van Evil Eye Baby en nachtelijke sms’jes om te checken of hij ook aan jou aan het denken is.

Een mens vraagt zich af hoe wij dat destijds deden, een lief zoeken.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Rollende patronen Vogelbosje

3 reacties Add your own

  • 1. middernachtsdromer  |  20 september 2011 om 16:42

    Op de fuif van de studentenclub met een meisje gaan slowen, ze dan vol met bier gieten, en hopen dat ze na de 2e slowperiode mee naar buiten wil gaan?
    (ps: jawel, dat lukte, soms ;-))

    Beantwoorden
  • 2. missfolies  |  23 september 2011 om 13:37

    Ik herinner me brieven die in mekaars boekentas werden gestopt en stiekeme afspraakjes langs de fietsroute naar school. Die eerste “screening”, daar zorgden mijn vriendinnetjes dan wel weer voor. ‘T had ook wel iets, de old skool way. 🙂

    Beantwoorden
  • 3. ysabje  |  13 oktober 2011 om 09:44

    ik denk niet dat ze gemakkelijker aan lieven geraken tegenwoordig. al dat internetgedoe maakt mensen ook verder van elkaar afstaan he;

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


