(Geen) vakantie

14 juli 2011 at 12:39 1 reactie

Juli. Doodse werkplek. Iedereen lijkt met vakantie. Het is ’s middags goed mikken om een gesprekspartner te ontdekken aan de lunchtafel in plaats van een innerlijk onderonsje te houden. De dagelijkse portie fruit is afgeschaft, wegens nauwelijks iemand om het op te eten. En wie collega’s nodig heeft voor professionele redenen, kan maar beter hopen dat de persoon in kwestie ook gekozen heeft voor een laat verlof. Doods, ik zei het al.

Dat biedt natuurlijk mogelijkheden. Eindelijk zaken afwerken die voordien keer op keer uitgesteld werden. De radio een tikje harder zetten en meezingen meeneuriën en -schommelen. Nét een trein vroeger halen, want niemand die je storm naar buiten tegenhoudt. Zelfs hier en daar al een beetje vooruitwerken, in de hoop dat je daarmee het superdrukke najaar wat draaglijker maakt.

En dat allemaal nog tot midden augustus, want dan is het tijd voor mijn vakantie. Tegen dan zijn de meesten al terug, en kan ik met een zalige glimlach en een gerust gemoed de deur achter me dichttrekken. Om me dan natuurlijk paniekerig af te vragen wat ik de hele tijd ga doen, want een zonvakantie zit er niet meteen in. Het zal vakantie in eigen land worden.

Morgen doen we alvast een kleine try-out: een weekendje naar zee. Wie ideeën heeft voor druilerige namiddagen: laat maar komen!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Och, blijf toch weg Vis aan zee

1 reactie Add your own

  • 1. Liesbet  |  15 juli 2011 om 07:40

    Ik had vroeger zo’n boekje van Artis historia junior: Vakantietips bij regenweer … Onder meer knutselen met papier maché en koekjes bakken stonden bij de tips geloof ik

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


