Zomervakantie

5 juli 2011 at 08:30 3 reacties

Vanmorgen, trein naar Brussel. Een moeder stapt op met haar twee kindjes. Ze gaan naar zee, zo verneem ik van de overactieve jongste. Met zijn grote gebaren en grenzeloos enthousiasme laat hij op enkele minuten tijd de hele wagon glimlachen.

De oudste kruipt stilletjes in de stoel naast mij, haar benen onder zich gevouwen. Uit haar rugzakje haalt ze eerbiedig een boek. Daantje de wereldkampioen, van Roald Dahl, met tekeningen van Quentin Blake en een blauwe sticker van de bibliotheek in de linkerbovenhoek. Ze klapt het bedachtzaam open waar haar zelfgemaakte bladwijzer haar laatste leessessie afsloot. De rest van de rit hoor ik haar niet, en beweegt enkel haar hand als het tijd is voor een nieuwe bladzijde. Ze is teleurgesteld als ze haar fictiewereld moet onderbreken voor de overstap in Brussel-Noord en klemt haar boek beschermend tussen haar armen op de roltrap naar beneden. Het zou me niet verbazen als ze de rest van haar treinrit als een sfinx doorgebracht had, meegezogen in haar boek.

Hoe hard kan je op mij lijken als kind, zeg?

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Jax Och, blijf toch weg

3 reacties Add your own

  • 1. smiley  |  5 juli 2011 om 09:01

    hehe, leuk zo’n spiegel voor jezelf.
    Ik zie dat zelf altijd bij mijn petekindje. 🙂

    Beantwoorden
  • 2. missfolies  |  6 juli 2011 om 07:39

    Ik hoop dat mijn dochter later ook zo zal zijn, dat zou ze dan van mij hebben. Maar ik denk eerder dat ze even overactief zal zijn als dit meisje haar broertje. Dat zou ze dan van haar papa hebben. 😉

    Beantwoorden
  • 3. Liesbet  |  7 juli 2011 om 20:53

    Ik ben nog steeds zo: als ik een goed boek aan het lezen ben, dan hoop ik gewoon dat de trein onderweg vertraging oploopt …

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


