Snip

21 juni 2011 at 14:40 2 reacties

Ik ben verkouden. Nogal absurd op de zonnewende, het begin van de zomer, de langste dag van het jaar, ik weet het. Een tikkeltje belachelijk ook na de lente-die-even-dacht-dat-hij-zomer-was. Maar niemand heeft ooit gezegd dat ik logisch ineenzit, en dus ben ik snipverkouden. En worden mijn zintuigen een voor een afgesloten.

Mijn smaakzin was the first to go toen ik met een schurende keelpijn het slikken probeerde te vermijden. Dan volgde de onvermijdelijke verstopte neus, gecombineerd met een rode schijn die Michel Daerden niet zou misstaan. En sinds vanmorgen lijkt het alsof ik zo’n oude badmuts (bij voorkeur eentje met bloemetjes) op mijn hoofd heb die alle omgevingsgeluid vakkundig dempt. En er tegelijkertijd voor zorgt dat ik mezelf alleen ín mijn hoofd hoor en niet erbuiten, wat dan weer de vervelende bijwerking heeft dat ik luider ga praten. Nóg luider, jawel.

Smaak en reuk begrijp ik, en voor de verklaring van het doofpotprobleem denk ik spontaan (goed gedaan leerkrachten biologie!) aan de buis van Eustachius. Iemand die weet wat het volgende zintuig zal zijn dat het voor bekeken houdt?

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Eerste keer Jax

2 reacties Add your own

  • 1. missfolies  |  22 juni 2011 om 09:04

    Ik denk dat je vrij safe zit wat die andere zintuigen betreft. Tenzij je zoals mijn peuterdochter je snot in je ogen wrijft, dan kan je wel es zo goed als blind wakker worden. 😉
    Veel beterschap!

    Beantwoorden
  • 2. Saskaya  |  23 juni 2011 om 12:46

    Update: geen extra zintuigen kwijtgespeeld, wel een nieuwe vaardigheid aangekweekt: naast spreken kan ik nu ook blaffen als een hond!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


