Café Antropologie

13 april 2011 at 19:08 2 reacties

Een luidruchtige man in een duur maatpak en een groendienstwerker, broederlijk samen aan de toog. Een bejaarde man die snel binnenwipt voor een koffie en zijn GvA-horoscoop. En een afgeleefde vrouw die bijna een uur gedachteloos in haar lauwe koffie roert. Tot een fiftysomething-kerel binnenwaait, zich voor haar zet en in een rotvaart koffie bestelt en opdrinkt.  De vrouw leeft helemaal op: ze hangt letterlijk aan de ongeïnteresseerde lippen van haar tafelgenoot, knikt enthousiast en giechelt wanneer ze kan. Tien minuten later vertrekt de man even emotieloos als hij gekomen is en laat de vrouw achter als een ineengezakt hoopje ellende. Ze staart naar haar bodempje koffie, op zoek naar dat laatste restje zelfrespect…

1 auto en 2 jobs: het maakt dat we al eens compromissen moeten sluiten over wie waar wanneer zal zijn. En zo bevond ik me dinsdagmorgen tussen 8 en half 10 in een niet nader genoemd café in de stationsbuurt van Mechelen. Voer voor een antropologische studie, als je het mij vraagt. Of voor een uurtje schaamteloos mensenkijken.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Reünie meh

2 reacties Add your own

  • 1. missfolies  |  14 april 2011 om 09:02

    Mooi geobserveerd. Ik word er zelf soms ongemakkelijk van, als ik eenzame mensen zie. Of toch mensen van wie ik denk dat ze eenzaam en/of ongelukkig zijn, soms klopt dat idee wellicht helemaal niet. (hoop ik)

    Beantwoorden
  • 2. de dwaze held  |  24 april 2011 om 19:59

    Aha! Antropologie op café! Ook een van mijn favoriete hobby’s! Goed wetende dat ik op dat moment misschien op dezelfde manier geobserveerd word 😉
    (ps: geef mij maar de vismarkt)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


