Kinderlijk enthousiasme

8 maart 2011 at 09:11 Plaats een reactie

In mijn huis lopen er dan alleen maar volwassenen rond, dat betekent niet dat ik niet grenzeloos gecharmeerd kan zijn door de fratsen van al het peuter-en kleutergeweld rondom me.

Mijn driejarig nichtje dat vrolijk en zeer zeer luid “kikia is er, kikia is er” brult wanneer ik binnenkom. De vierjarige dochter van vrienden die me expliciet nog een knuffel en een natte zoen komt geven voor ze gaat slapen. Het anderhalfjarige blonde jongetje dat zichzelf opsluit in de glazen tv-kast. Of het guitige driejarige meisje dat mijn stelling “jij bent toch een vrolijk kind” bloedserieus denkt te weerleggen met de woorden “nee, ik ben een peuter”.

Maar ik heb zelden zo hard gelachen als dit weekend, toen we er op een verjaardagsfeestje van een vriend met de aanwezige kinders op uit trokken om een gesneuvelde vis te begraven. Putje gegraven, visje erin, en toen moest er natuurlijk nog een liedje gezongen worden. Waarop er eentje luidkeels ‘lang zal hij leven in de gloria…hip hip hip hoera’ inzette.

Kinderlijk enthousiasme, you gotta love it.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Missie? Lui wijf

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


