Waar is de tijd…

24 januari 2011 at 16:24 3 reacties

Dankzij dit bericht ging ik opeens weer in oudewijvenmodus met gedachten als “de jeugd van tegenwoordig…” en “in onze tijd…”. Want in mijn tijd, toen moesten mijn ouders zich het hoofd nog niet breken over de leeftijd waarop ik een gsm zou krijgen. Wij kregen bij ons vormsel nog standaard-twintigste-eeuwse-verwennerijen als een radiowekker, een fiets of een horloge. Ik zeg wel degelijk ‘of’, want ik viel enkele jaren geleden van mijn stoel toen een aangetrouwd neefje voor zijn plechtige communie een laptop én een gsm én een stapel dvd’s én een Nintendo DS kreeg. Een mens vraagt zich af waarmee je zo’n kind in de toekomst nog eens een plezier zal kunnen doen.

Maar goed, waar is toch de tijd dat de wereld miraculeus draaide zonder gsm? Op vakantiedagen verdween ik als kind met de buurjongens naar de achterliggende velden en zolang ik voor het eten thuis was, was alles ok. Als puber werd een shoppingtrip op voorhand minutieus gepland en o wee de laatkomer die ons in de kou liet wachten. Ook een fuif was strikt geregeld: om 22u aan de ingang (ja, toen begonnen die dingen heel wat vroeger en mochten wij niet zo lang wegblijven) en vanaf dan elk half uur nog eens gaan kijken. Want je ging je hele fuif niet laten verpesten door iemand die zonet met zijn fiets in de beek was gesukkeld en dus niet kwam opdagen (true story). Werchter vergde nóg meer planning: afspraak voor de Main Stage, op de denkbeeldige kruising van de Humo- en de StuBru-stand.

Op de een of andere manier slaagden we er steeds in elkaar te vinden. Waarschijnlijk omdat afspraken gemaakt én nageleefd werden. Tegenwoordig gaat dat bij ons niet veel verder dan “ik bel je wel als ik er ben”. En net op dat moment is die batterij natuurlijk altijd plat…

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Bakwrevel Free-lancing

3 reacties Add your own

  • 1. missfolies  |  24 januari 2011 om 23:00

    Indeed. Ik kan het me eerlijk gezegd niet meer inbeelden! En toch ging dat allemaal zo vlotjes…

    Beantwoorden
  • 2. Jeroen  |  25 januari 2011 om 13:38

    In onze tijd moesten onze ouders zich inderdaad geen zorgen maken over zulke vragen. Ze waren daarentegen wellicht wel bezorgd wanneer we weer eens niet op tijd thuis kwamen omdat bijvoorbeeld de NMBS lastig deed. Of ze werden gek wanneer het nichtje dat mee ging kijken naar de Tall Ships plots verdwenen was in de mensenmassa op de Antwerpse Groenplaats.

    Ok, wij zullen ook wel eens een discussie hebben over de gsm-vraag, maar als dat alle vragen over “waar hangt hij/zij nu weer uit?” vervangt, neem ik die er met alle plezier bij!

    Weet je nog dat we vroeger voor geschiedenis stukjes tekst met de hand moesten overschrijven? Those were the days…

    Beantwoorden
  • 3. Liesbet  |  26 januari 2011 om 20:57

    Ondanks een gsm kan een mens nog steeds een afspraak vergeten, ik vrees dat ik dat al bewezen heb; zeker als die gsm op het werk geen ontvangst heeft 😉 Maar volgende keer beter!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


