Bakwrevel

19 januari 2011 at 10:53 2 reacties

Mijn ingeving om me te bekwamen in de bak- en dessertkunst is een van de weinige voornemens die intussen al even standhoudt. Na een verjaardag en een kerstmis zijn er dus ook heel wat nieuwe kookboeken bijgekomen. Want de interesse om het te doen is er wel, maar de capaciteit om het uit de eigen fantasie te laten opborrelen helaas niet. Ik ben dus een complete receptenhoer.

Tot boter, bakpoeder en suiker kan ik meestal wel volgen, maar soms maken ze het de gemiddelde huisvrouw wel erg moeilijk. Ik heb inmiddels al ontdekt wat dubbelkoolzure soda is, of ik hoop tenminste toch dat ik daarvoor geen levensgevaarlijke producten in mijn beslag gooi. Maar Nigella gebruikt te pas en (hopelijk niet) te onpas wijnsteenzuur, en dat is alweer zo’n moeilijk te vinden ding. Een Google-sessie stuurde me richting apotheek, alwaar de mevrouw me vreemd aankeek en vroeg waarvoor ik dat dan dacht te gebruiken. Eens gerustgesteld door mijn pacifistische inborst belde ze haar leverancier, om vervolgens te melden dat het me 40 euro voor een ieniemienie 100gr zou kosten. Dat was me iets te duur voor een geheimzinnig ingrediënt, dus moet de taart het maar even zonder doen. Net als de berenpap van Lien Willaert trouwens, tenzij ik in denaldi plots struikel over frambozendikmiddel.

En dus…verzin ik uiteindelijk toch gewoon mijn eigen recepten! Saskaya for Masterchef!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Van bloemen en bijen Waar is de tijd…

2 reacties Add your own

  • 1. missfolies  |  19 januari 2011 om 12:18

    Wijnsteenwatte?!? 😀

    Receptenhoer is trouwens ook een uitdrukking die ik nog niet kende. 😉

    Beantwoorden
  • 2. Liesbet  |  19 januari 2011 om 21:15

    Euh, vreemde ingrediënten!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


