Wolkenspelen

22 december 2010 at 10:03 4 reacties

Over domme journalisten hebben we het hier al wel vaker gehad, maar soms kunnen ze je toch nog verbazen. Zoals een tech-journalist van Metro, die vandaag vooruitblikte naar 2011. Daarin kwam ook ‘cloud gaming’ ter sprake, een mij zeer onbekend fenomeen. Gelukkig was de briljante schrijver daarop voorbereid en verduidelijkte hij meteen met een weldoordacht “spelletjes spelen in de cloud”.

Op de valreep van 2010 kan ik dus nog een ‘to do’ afstrepen op mijn lijstje: eindelijk weet ik wat ‘gaming’ betekent!

PS: Voor wie zo dom zou zijn het cloud-aspect niet te vatten: het gaat over spelletjes spelen via internet zonder dat je dat spelletje – of in sommige gevallen zelfs de console – fysiek hebt. Geleerd van die andere tech-journalist, diegene die elke dag mijn huis komt opvrolijken.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Aarschot Feest?/!

4 reacties Add your own

  • 1. Hendrik  |  22 december 2010 om 11:04

    Doordat ik elke blogpost in mijn mail ontvang, zou ik soms vergeten om ook af en toe eens mijn browser te openen en naar hier te surfen. Doch dit terzijde.

    Wat technologie betreft is het in marktonderzoek trouwens ook een ramp hoor. Mensen (respondenten én researchers alike) kunnen het onderscheid niet meer maken tussen een drager, de content, een merk, een apparaat, een besturingssysteem, enzovoort…

    Eventjes publieke educatie:
    iPhone = apparaat
    iOS = besturingssysteem
    Android = besturingssysteem
    3G = drager
    wifi = drager
    kabel = drager
    Apple = merk
    HTC = merk
    www.* of m.* = internetadres en informatief maar niet noodzakelijk (surf maar eens naar http://www.com)

    Kortom: ergernis voor degenen die het wél allemaal begrijpen.

    Beantwoorden
  • 2. Hendrik  |  22 december 2010 om 11:05

    Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je soms vragenlijsten ziet met antwoordmogelijkheden die compleet andere dingen zijn, zoals surfen:
    a) via wifi
    b) via iPhone
    c) via Android

    Beantwoorden
  • 3. Saskaya  |  22 december 2010 om 11:08

    @Hendrik: daarvoor dienen goeie marktonderzoekers dan hè 😉

    En ook: OMG, you’re such a nerd!

    Beantwoorden
  • 4. Liesbet  |  28 december 2010 om 20:49

    Niet helemaal hetzelfde, maar toch eens goed mee gelachen vandaag: ik heb mijn facebookprofiel omgeschakeld naar het nieuwe en wat wordt er gevraagd? “Mijn geslacht in mijn profiel tonen”? En ik die dacht dat ze daar zo preuts aangelegd waren 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


