Disneymagie

9 december 2010 at 14:36 Plaats een reactie

“Heeft u een onverwachte ‘wow!-beleving’ gehad waardoor u Disneyland Paris kiest als favoriete vakantiebestemming?” Ik was braaf de tevredenheidsenquête van ons recent Disneytripje aan het invullen, toen deze vraag plots opdook. Dat vond ik een vreemde vraag.

Vond ik het leuk? Ja natuurlijk! Ik keek er al weken naar uit en Disney stelde niet teleur. Kerstlichtjes, fake sneeuw (en een heleboel echte ook), een wondermooi park om in rond te dwalen, een magische kerstparade en veel vrolijke mensen. Ik ging zelfs op de foto met Woody, terwijl ik meestal gruwel van mensen-verkleed-als-lollige-dingen. Twee berekoude dagen ook, maar dat was nu een van de weinige dingen waar Ome Walt niets over te zeggen had. En platte commerce natuurlijk, maar daar hadden we ons op voorbereid. Wie daarop afknapt, heeft niets te zoeken in Disneyland.

Geen “onverwachte wow-beleving” dus, want Disney does as Disney promises. En zeggen dat Marne-la-Vallée voortaan mijn favoriete vakantiebestemming is, dat gaat me toch wat ver. Magische dromen zijn prachtig, maar uiteindelijk verkies ik toch die van mezelf. Die zijn vaak goedkoper.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Er was eens…mijn gezondheid Triest

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


