Buzzer Bummer

28 september 2010 at 11:00 10 reacties

Omdat gratis altijd leuk is, ben ik niet alleen ingeschreven op The Insiders, maar ook op Buzzer. Kwestie van mijn kansen te vergroten op wat puur commercieel geluk. Die ik met onderstaand betoog meteen ga kelderen, maar goed.

Gisteren kreeg ik een uitnodiging van Buzzer om een nieuwe elektrische tandenborstel uit te testen. Witte tanden zonder gaatjes zijn toevallig wel leuk om hebben, dus waarom niet. Ik vulde compleet naar waarheid in dat ik nu gemiddeld 1 keer per dag met een middeleeuwse variant poets en eerlijkheidshalve wel wat last heb van gaatjes en gevoelige tanden. Maar niet van een stinkende adem, dat spreekt.

De campagne is anders dan anders, zo wordt me gezegd, want na afloop mag je je nieuwe tandenvriendje niet zomaar houden. Ofwel stuur je hem terug, ofwel betaal je een “speciale Buzzer prijs” om je tandjes tot het einde der tijden mooi te houden. Jammer, maar ik kan er wel mee leven. En dus wordt me heel wat informatie gevraagd over mijn bank en bankrekening, tot mijn rekeningnummer toe. Ik word wat ongemakkelijk, maar goed, laten we maar doorzetten. Mooie tanden in het vizier.

Tot ik op deze pagina kom:

Of ik mijn toestemming geef aan Buzzer om geld van mijn rekening te halen?

Toegegeven, ze kaderen het wel mooi. Er zal alleen maar geld afgehaald worden als ik mijn tandenborstel wil kopen, óf als de snoodaard in mij weigert het ding netjes terug te sturen. Mooi. Alleen wil ik eigenlijk wel graag weten over hoeveel geld we hier spreken. En wanneer dat allemaal gaat gebeuren. Hoeveel tijd ik heb om dat te regelen. En wat er zal gebeuren als zij vinden dat ik het ding niet netjes onderhouden heb. Of als mijn pakketje in de post verloren gaat en zij mij plots in de categorie ‘trut’ klasseren.

Hell, eigenlijk wil ik gewoon geen toestemming geven om zomaar geld van mijn rekening af te halen. Mijn centjes. Mijn keuze. Mijn beslissing.

Of ben ik daar nu zo ouderwets in?

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Massa Opgelicht

10 reacties Add your own

  • 1. liza  |  28 september 2010 om 12:00

    Hmz. Ik ben ook bij Buzzer, en bij ‘concurrent’ The Insiders. Via The Insiders test ik een flitslichtonthaarapparaat (10x woordwaarde bij Scrabble), een kostelijk ding, en daarvoor moest je ook toestemmen dat er een waarborg genomen werd op je creditkaart. Die wordt effectief afgeboekt als je het wil kopen of wanneer je het niet terugstuurt. Daarbij werd wel netjes vermeld over welk bedrag het ging. Daar heb ik eigenlijk weinig problemen mee.

    Bij Buzzer ben ik ook uitgekozen voor de tandenborstel-actie (denk dat ik de bevestiging ongeveer anderhalve maand geleden al kreeg …). Maar ik heb niets gelezen of gehoord over een waarborg of terugsturen? Zit ik bij een eerdere lichting die het spel wel gewoon mag houden? Ik ga het eens nakijken…

    Beantwoorden
  • 2. liza  |  28 september 2010 om 12:09

    Even opgezocht: ik heb op 13 augustus de melding gekregen dat ik erbij was voor de Sonicare campagne, dat deze begin oktober begint, en dat ik later nog een bericht zou krijgen wanneer ik de Buzzkit mag verwachten. Niets over geld. Gek. We wonen toch allebei in België als ik me niet vergis? (Voor NL’se acties zijn er soms andere voorwaarden denk ik.)

    Beantwoorden
  • 3. Saskaya  |  30 september 2010 om 10:50

    Zeer vreemd inderdaad. Misschien mag jij hem dan wel houden hè 🙂 Ik zal er onbetrouwbaarder uitzien ofzo.

    Beantwoorden
  • 4. Hendrik  |  30 september 2010 om 14:43

    Is dat zoals al die mensen die domiciliëringen wantrouwen? Ik heb domicilie voor zowat alles eigenlijk…gsm, stroom, internet.

    Beantwoorden
  • 5. Saskaya  |  30 september 2010 om 14:49

    Dat wantrouw ik ook ja. Wegens al genoeg verhalen gehoord van bedragen die dubbel afgehaald worden of aangepaste bedragen die nooit aangepast worden. Ze moeten van mijn geld afblijven verdomme!

    Beantwoorden
  • 6. yourdailyintake  |  6 oktober 2010 om 09:25

    Hoi Saskaya.

    Ik begrijp je twijfels helemaal!
    Ik was blij dat ik eindelijk weer een uitnodiging van Buzzer kreeg maar stuitte toen ook op het verhaal van de bankafschrijving.
    Wat als het pakketje zoekraakt in de post? De laatste tijd heb ik sowieso veel problemen met de post, belangrijke post die niet voor mij bestemd is, brieven die niet aankomen, noem het maar op.
    En dan is het ook nog zo dat je meerdere tandenborstels moet terugsturen natuurlijk.
    Als ik kijk naar de normale prijs van de Sonicare dan is het geen pretje als dat bedrag zomaar wordt afgeschreven omdat het pakketje niet aangekomen is. Ik kom hem nog liever hoogstpersoonlijk op het hoofdkantoor van Buzzer afleveren.
    Toch wel jammer want ik had hem graag getest 🙂

    Beantwoorden
  • 7. Liza  |  18 oktober 2010 om 14:23

    Vervolg op mijn vorige comment hier: vorige week kreeg ik een mail van buzzer: er ontbreken nog een paar gegevens voor de campagne, kom nog even wat vragen beantwoorden op onze site. Toen kreeg ik natuurlijk hetzelfde venster als hierboven in de screenshot stond. Omdat ik het een beetje vies vond dat er niet aangegeven stond hoe hoog of laag het bedrag was, heb ik ook nee geklikt. Groot was dan even later mijn verbazing toen ik per mail bevestigd kreeg dat mijn buzzpakket opgestuurd was. Ik heb het ondertussen ontvangen, zonder dat ik de waarborg goedgekeurd heb. In principe zou ik de tandenborstel dan kunnen houden zonder dat ze geld van mijn rekening kunnen halen? :-S Dat is daar nogal goed geregeld allemaal… Heb via mail aan Buzzer laten weten dat ik het allemaal maar niks vind hoe het georganiseerd is… Ben nu niet van slechte wil, dus zal dat spel wel terugsturen als het zover is, of betalen, maar Buzzer is ferm gedaald in mijn achting. Concurrerende sites zijn toch iets beter georganiseerd!

    Beantwoorden
    • 8. suzan  |  18 oktober 2010 om 20:35

      Hoi, Bij mij ook , ik heb ook niet mijn gegevens ingevuld en op afbreken geklikt.. kreeg 2 weken later een mail dat ik was geselecteerd! , was niet de bedoeling dus ik gemaild dat ik em niet wou en uitgeschreven wou worden, ik krijg een mail terug waarom ik niet wou mee doen of het was omdat ze niet wisten wat hij ging kosten, direct terug gemaild dat dat inderdaad de reden was en dat ik dat belachelijk vond en niet meer wou buzzen , vervolgens hoor ik 5 dagen niets meer en dan wordt hij bezorgt!!
      was er zelf niet anders had ik het pakket geweigerd maar is dus helaas aangenomen door de buurman… en nu ? Ik heb ze al gemaild dat ze met een nette oplossing moeten komen want dit neem ik niet!! vind het gewoon een verkoop stunt , want je krijgt na afloop pas het adres waar hij heen terug moet, dus kans is best groot dat dat net te laat is dan… bovendien mag je niet ongevraagd mensen dingen opsturen . en ze maken er nog flink winst op ook want zo 1 maken kost rond de 20euro en zie wat je ervoor moet betalen… [x 40000 in nederland alleen al! ] ik heb ze een week gegeven om em op te halen anders hou ik em ,want ik ga niet voor hun verkoop stunt een half uur heen en een half uur terug fietsen om em op te sturen…!

      Beantwoorden
  • 9. Saskaya  |  18 oktober 2010 om 15:57

    Grappig. Ik had een mail gekregen van iemand van Buzzer om te vragen of ik toch niet wou meedoen met de campagne. Ik had mijn bemerkingen bij hun werkwijze doorgemaild, en toen kreeg ik als reactie basically dat het allemaal toch niet zo erg was, en dat ik mijn toestemming om geld van mijn rekening te halen pas zou geven in de eindpoll. Wat niet waar is, als je de screenshot van hierboven leest, want dáár geef je je toestemming al. Heel slecht geregeld, inderdaad. Ach ja, dan test ik maar niet.

    Beantwoorden
  • 10. Liza  |  18 oktober 2010 om 16:03

    Ik ga bij de volgende campagnes in ieder geval tien keer nadenken om me in te schrijven. :-/ The Insiders zijn duidelijker in hun communicatie. Bij mij beweerden ze ook dat je pas op het eind toestemming geeft om geld af te schrijven, maar dan staat het toch maar slecht verwoord in de inschrijvingsenquête. Op mijn vraag wat er nu zou gebeuren als ik ‘nee’ antwoord op de waarborgvraag + niet terugstuur, antwoorden ze dat TNT het pakje dan terug komt halen. 😀

    Op mijn vraag: waarom is er geen bedrag vermeld bij de waarborg? “Bij het opstarten van de campagne wist philips nog niet hoeveel de pakketjes moesten gaan kosten.” Ahum: mij is de waarborgvraag vrijdag pas gesteld, toen de campagne al lang opgestart was, dus toen moest de prijs wel al bekend zijn! Nja… Slechte beurt hoor!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


