Massa

23 september 2010 at 08:23 2 reacties

Ik vind dat boeiend om te zien. Hoe honderden mensen in een treinstation in volle spits honderden verschillende richtingen uitlopen, en toch niet botsen. Zonder grootse inspanningen, zonder paniekerig rond te kijken en zonder beredeneerd vluchtroutes uit te tekenen, vloeien ze toch naadloos door elkaar. Ik vind dat boeiend om te zien.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Welkom (part III) Buzzer Bummer

2 reacties Add your own

  • 1. JeroenGi  |  23 september 2010 om 08:53

    Dan moet je eens, bij wijze van experiment, heel luid “een bom!” beginnen roepen. Zodat je de massa-dynamiek nog beter gaat begrijpen.

    Nuja, dat is de aanpak van een natuurwetenschapper, hehe. 😉

    Beantwoorden
  • 2. Aardbei  |  23 september 2010 om 09:06

    Ik vind het boeiend dat, terwijl ik steeds in een zo recht mogelijke lijn aan gelijke snelheid fiets, er toch mensen zijn die blijkbaar niet kunnen inschatten wanneer en waar ik hen zal kruisen. Dus in plaats van ofwel door te stappen ofwel even te wachten kiezen ze om 2 stappen te zetten tot middenop het fietspad, halt te houden en zo mijn baan te versperren. Dat is mijn dagelijkse fascinatie en frustratie als ik langs het station fiets, waar een groot deel van de bevolking ook niet doorheeft waarvoor een zebrapad dient en dus dikwijls getrakteerd wordt op wat gevloek en een suggestief handgebaar.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


