Queen of tarts

10 september 2010 at 08:53 1 reactie

In Ierland hadden onze dagen de neiging om vol enthousiasme ’s ochtends vroeg al te beginnen, waardoor we na het avondeten meestal al stilaan het lichtje zagen uitgaan. Dat betekende ook dat ik ’s avonds vaak gewoon nog even televisie keek terwijl ik al lekker suf onder de lakens lag (wat een lol trouwens, zo’n tv in de slaapkamer!). Echt Ierse tv blijkt Gaelic-spoken te zijn, dus nogal moeilijk om volgen. Dus kwamen we automatisch bij BBC terecht.

Zalig! Of toch al zeker het programma ‘The Great British Bake Off’. Een soort ‘Hobbykok’, maar dan specifiek over bakken, van brood over cakes tot biscuits. Tegelijkertijd hemel en hel voor mij. De calorieën spatten van het scherm, but I could care less. Want die dingen zagen er zoooooooo lekker uit. Of kan u misschien makkelijk kiezen tussen toetjes als ‘Chocolate brownie meringue cake with raspberry cream’, ‘Caramel and cinnamon cake’ en ‘Lemon drizzle cake with lemon curd and double cream’?

Ik wist meteen ook wat mijn nieuwe hobby zou worden. Desserts! Kooklessen, dat had ik al geprobeerd, maar het geduld en de finesse ontbraken me om te (durven) concurreren met enkele fantastische hobbykoks uit mijn vriendenkring. Maar ik zag nog een gat in de markt om ‘the girl with the desserts’ te worden. Op naar een cursus banketbakken dus!

Teleurstelling alom. Geen cursussen in mijn buurt te vinden voor enthousiaste zoetekauwen, tenzij ik toch eerst vier jaar algemene kooklessen wilde doorworstelen. Maar ik wil geen perfecte bisque creëren, ik wil verdorie een ‘Triple chocolate fudge cake’ kunnen maken!

Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een mystieke openbaring en een paar kookboeken. U weet wat kopen voor mijn verjaardag!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , , .

September Goeie groene koop

1 reactie Add your own

  • 1. romina  |  11 september 2010 om 12:04

    je kan de afleveringen komen herbekijken bij ons!! Receptjes mss te overleggen met mijn teergeliefde, die ook fan is. En ik kijk zowaar mee! Voor wie supporter jij 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


