Mensen

26 juli 2010 at 07:55 2 reacties

Hij zat schuin tegenover me op de trein. Ik was aan het lezen, maar zag hem vanuit mijn ooghoeken steeds kort naar me opkijken en daarna iets kribbelen in zijn notitieboekje. Ik vond het wel grappig en hij leek me bijzonder geconcentreerd, dus liet ik hem maar begaan. Toen de trein vertraagde net voor Mechelen, was hij plots verdwenen. Zijn buurman vertelde me met een grote glimlach dat de oude man een prachtig portret van mij geschetst had, op die korte treinrit tussen Brussel-Noord en Mechelen. Pendelaarscreativiteit. Dat had ik nu wel graag gezien.

Ze zat verscholen achter de stoel, maar ik kon haar ongegeneerd aangapen via haar reflectie in de ruit. Maandagmorgen 8u verzorgde zij tussen Vilvoorde en Brussel heel haar ochtendlijke make-up. Verbazend hoe ze er ondanks het schokken en draaien van de trein in slaagde mascara, eyeliner, lippenstift en weetikveelwatnogallemaal feilloos aan te brengen. Vrouwentopsport. Toen begon ze haar nagels te knippen. Dát had ik liever niet gezien.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Toerist Vakantie in zicht!

2 reacties Add your own

  • 1. Hendrik  |  26 juli 2010 om 12:56

    Uw pendelrit is precies boeiender dan de mijne tussen Gent en Schaarbeek… na meer dan 2 jaar nog altijd zo’n dingen niet gezien. 🙂

    Beantwoorden
  • 2. sharr2403  |  28 juli 2010 om 14:25

    Haha treinmakeuppers, inderdaad een fenomeen apart!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


