De eerste thuis, kookt

4 juni 2010 at 15:33 5 reacties

Een stelregel die we meteen na ons samenwonen – inmiddels alweer meer dan 4 jaar geleden…times flies – invoerden als eerlijke verdeelsleutel voor de huishoudelijke taken.

Wat ik toen helaas niet ingecalculeerd had, was dat mijn wederhelft het halve land doorkruist op weg naar en van zijn werk en daar bovendien een 40-urenweek presteert. Ik daarentegen sta na de denkbeeldige whistle op een halfuurtje weer thuis. U kan al raden wie standaard achter het  fornuis inductievuur kruipt.

Maar vandaag is het lief thuis en beloofde hij voor mij te koken. Spannend! Dus om de druk nog wat op te drijven : it better be good, lieverd!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Shotgun Weekend Peilingscomplot

5 reacties Add your own

  • 1. Liesbet  |  6 juni 2010 om 11:26

    en, was het lekker? (wij eten gelukkig allebei warm op het werk, waardoor geen van beide ’s avonds nog hoeft te koken)

    Beantwoorden
  • 2. Siska  |  7 juni 2010 om 13:07

    Als jij altijd de eerste thuis bent, zou ik die afspraken toch eens herbekijken hoor

    Bij ons ben ik ook altijd de eerste thuis, maar wij spreken af om om beurt te koken

    Énne…. Degene die gekookt heeft, moet de afwas niet doen….
    (taken eerlijk verdelen noemen ze dat, lol)

    Beantwoorden
  • 3. Saskaya  |  7 juni 2010 om 13:55

    @Liesbet: Jep, lekker. Twas nog eens rood vlees, dat maak ik zelf eigenlijk nooit.

    @Siska: je hebt een punt, maar als ik thuis ben om 17u30 en hij om 19u, is het nogal stom als hij dán nog aan het eten moet beginnen terwijl ik languit in de zetel lig 😉 Maar hij zou wel eens wat vaker in het weekend mogen koken 🙂

    Beantwoorden
  • 4. Sanne van Alphen  |  8 juli 2010 om 14:31

    Wij gebruiken vaak gewoon deze onwijs leuke en handige tool.

    Beantwoorden
  • 5. Sanne van Alphen  |  8 juli 2010 om 14:32

    deze dus…http://sjaakgenerator.nl/

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


