Mijn KernTalenten

17 maart 2010 at 13:39 3 reacties

Als kind speelde ik met Lego, niet met poppen. Ik verdween urenlang met de buurjongens naar de velden, om er kampen en forten te bouwen. We tekenden hele dorpsplannen (inclusief tankstation, winkel en school) op een doodlopend stukje straat in de buurt en speelden er op onze fietsjes, gocarts en plastic tractors ‘straatje’. Op mijn meest mellow uren kroop ik voor het schoolbord of achter de toonbank om de fictieve jeugd groot te brengen en de verzonnen wereld te voeden.

Toen werd ik groot en saai, ging studeren en begon te werken.

Nu ontdek ik dat er een theorie is die de link zoekt tussen het kind en de volwassene, tussen je favoriete spelletjes als tienjarige en je ‘KernTalenten’ als volwassene. En die theorie heeft zich vanzelfsprekend omgezet in een online test. Die ik vanzelfsprekend ook meteen deed. Beroepshalve moet ik immers op de hoogte blijven van allerlei enquêtes en tests, denk ik dan maar.

In welke mate dit wetenschap is en in hoeverre het even accuraat is als de horoscoop die me deze week vertelt dat ik financieel even moet oppassen en zaterdag de beste liefdesdag zal beleven, weet ik nog niet. Maar het deed toch allemaal wel een belletje rinkelen.

“Je hebt alleszins professioneel veel verschillende uitwegen, omdat heel veel je kan interesseren. Het nadeel voor jou is dat het moeilijk kiezen is.”

“Een job waar voldoende ruimte is om af en toe een los babbeltje te kunnen en mogen slaan, zal je dan ook stukken beter liggen dan een rol waarin sociale contacten zo goed als verboden worden.”

En mijn persoonlijke favoriet :

“Blind uitvoeren wat anderen je opleggen en daarbij ook nog eens op je vingers worden gekeken en/of strikt gecontroleerd worden op de wijze waarop je iets uitvoert, is bijzonder demotiverend voor jou.”

Score!

En u? Hoe zit dat met uw KernTalenten?

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Karikatuur Lux

3 reacties Add your own

  • 1. yab  |  18 maart 2010 om 10:16

    Ik heb de test ook eens gedaan, maar het resultaat deed me veel te horoscoperig aan om er veel waarde aan te kunnen hechten. Ok, er waren punten waarin ik me kon herkennen, maar in anderen dan weer helemaal niet. Als je iets algemeen genoeg formuleert, is er altijd wel iets dat op jou van toepassing is.

    Beantwoorden
  • 2. romina  |  20 maart 2010 om 17:13

    Veel belangrijker: hoe gaat het met de liefdesdag???

    Beantwoorden
  • 3. Kristel  |  10 oktober 2010 om 21:21

    Opletten met de online test: hij geeft immers een resultaat enkel gebaseerd op je sterke KernTalenten. Voor een goede, accurate en niet ‘horoscoperige’ 🙂 analyse, moet je immers ook rekening houden met je halve en kleine KernTalenten, en de invloed van al die talenten op elkaar. Bovendien moet er ook eerst bepaald worden of je de opgelijste activiteiten of spelletjes wel goed hebt geinterpreteerd. En om het helemaal compleet te maken is een grondig diepte-interview, waarbij wordt ingegaan op je levensloop en het al dan niet inzetten van je KernTalenten, onontbeerlijk.

    Meer info is beschikbaar op http://www.coretalents.be

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


