Van durven en doen

1 maart 2010 at 13:18 3 reacties

In mijn stoutste dromen wil ik soms wel de wereld ontdekken, nieuwe dingen beleven en me voortaan meer beroepen op levenswijsheid dan op de boekenvariant.

Als ik wakker word, bedenk ik meestal dat ik :

  • mijn familie en vrienden te hard zou missen
  • nogal gesteld ben op mijn huisje, tuintje(-to-be) en beestje(-in-spe)
  • Indiana Jones niet ben
  • mijn mond niet durf opendoen als ik in een vreemde omgeving terecht kom
  • een slechte reisplanner ben
  • dood zou gaan van de constante stress dat ik mijn valies niet goed gepakt heb

Jammer.

Gelukkig zijn er nog mensen die soms wél in het diepe durven te springen zonder er al te lang bij stil te staan. Die hun job opzeggen, hun beestje onderbrengen bij familie, een one-way-vliegticket boeken, een treinkaartje op een eentalig Roemeense website reserveren en naar hun vrienden zwaaien en van ‘tot later’ doen.

En daar natuurlijk alles over vertellen op een blog, want het is niet voor niets een journaliste en een ex-klasgenootje.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Bummer Verdwenen bril

3 reacties Add your own

  • 1. Liesbetje  |  2 maart 2010 om 17:16

    Wow, ik voel mij ‘vereerd’! Een extra motivatie om te blijven bloggen, merci!

    Beantwoorden
  • 2. rozebril  |  2 maart 2010 om 18:16

    Ik zeg dat ook al de helft van mijn leven, dat ik eens écht de wereld wil ontdekken. Of daarom niet eens de wereld, maar gewoon een andere stad in een ander land bijvoorbeeld, daar een jaartje ofzo gaan wonen en werken. Maar ja, dat is dan weer zo’n heel geregel hè…
    Maar ik heb eindeloos veel bewondering voor mensen die gewoon de daad bij het woord voegen.

    Beantwoorden
  • 3. Liesbet  |  13 maart 2010 om 22:07

    Je kan ook iets tussenin doen? Op een eentalig Roemeense site een heen en terug ticket boeken voor een week of twee? Ook minder drastisch kan het toch nog avontuurlijk zijn 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


