Amigu-watte?

8 februari 2010 at 15:36 1 reactie

Viavia was ik hier terechtgekomen. Amigurumi. Origami, maar dan gehaakt. Of zoiets.

Leuk, dacht ik, dat is misschien wel een fijne hobby om mee te starten. Dan kan ik knuffelbeestjes maken voor mijn metekindje, die ze dan ongetwijfeld magisch gaat vinden, waardoor ik de coolste tante ooit word. Ik zie het al zo voor me!

Na een beetje zoekwerk kwam ik bij een schattig olifantpatroon “geschikt voor beginners” terecht. Maar blijkbaar heeft het woord ‘beginner’ een andere betekenis in de amigurumi-wereld, want de ‘eenvoudige’ instructies maken mij eerlijk gezegd een beetje mottig.

R1 : Haak 6 vasten in een ‘magic ring’ (6)
Plaats een ‘Stitchmarker’ of een draad in een afwijkende kleur voor je aan de volgende steek begint
R2 : 2 vasten in elke vaste (12)
R3 : *2 vasten in volgende steek, 1 vaste* herhaal 6 keer (18)
R4 : *2 vasten in volgende steek, 2 vasten* herhaal 6 keer (24)
R5 : *2 vasten in volgende steek, 3 vasten* herhaal 6 keer (30)
R6 : *2 vasten in volgende steek, 4 vasten* herhaal 6 keer (36)
R7 : *2 vasten in volgende steek, 5 vasten* herhaal 6 keer (42)
R8-17 : 1 vaste in elke steek (42)
R18 : *2 steken samen, 5 vasten* herhaal 6 keer (36)
R19 : *2 steken samen, 4 vasten* herhaal 6 keer (30)
R20 : *2 steken samen, 3 vasten* herhaal 6 keer (24)

Gelukkig verjaart mijn nichtje pas in november…

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Crisis? Van solidariteit en staking

1 reactie Add your own

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


