Genaaid

1 februari 2010 at 10:51 2 reacties

In de vrouwelijke blogwereld is het tegenwoordig erg hip om zelf aan het naaien, breien en fashionfantaseren te slaan. En hoezeer ik de economische en ecologische voordelen van deze vestimentaire zelfvoorziening ook apprecieer, en hoewel ik uiteraard steeds alles in het werk stel om tot de hipsten der hippen te behoren, toch moet ik deze trend aan mij laten voorbijgaan. Trauma’s opgelopen in de voor-meisjes-verplicht-want-dat-is-nu-eenmaal-wat-meisjes-moeten-kunnen handwerkles van de katholieke lagere school kunnen daar mogelijk wel voor iets tussen zitten.

Maar omdat het leven kort is en ik soms al wel eens iets spannends wil doen, ging ik vanmorgen de uitdaging aan om zelf een knoop weer aan een broek te naaien. And by god, het ding zit vast, op de juiste plek, én het valt niet op dat ik zelf de naald ter hand genomen heb. So I must have done a good job.

Juffrouw Jeanne uit het dorpsschooltje zou trots op mij zijn. Moest ze nog leven.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Wortelbroek Crisis?

2 reacties Add your own

  • 1. rozebril  |  1 februari 2010 om 13:51

    Proficiat! (en dat is niet ironisch bedoeld). Ik moet het altijd aan mijn man vragen, om een knoop aan te naaien of een knielap op de broeken van de kinderen te naaien. Erg… heel erg!

    Beantwoorden
  • 2. Liesbet  |  1 februari 2010 om 23:33

    Hey, ik heb gisteren mijn zoom, die eerder al ingelegd was maar aan het losraken was, opnieuw vastgenaaid! We zijn flinke meisjes 😉 Niet zoveel trauma’s uit de lagere school want mijn meme deed al het naai- en breiwerk voor mij en mijn zus 🙂 (want zowel wij als mama hadden daar een gloeiende hekel aan).

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


