Wortelbroek

26 januari 2010 at 17:52 4 reacties

Aaaaah, Flair. Net als HLN.be altijd weer een onuitputtelijke bron van informatie om saaie momenten op te fleuren. Alleen vergeten de redactrices soms dat niet iedereen zo’n jonge hipster is als zijzelf, waardoor het geheel al wel eens een bevreemdende indruk durft te maken op grijze muizen als ondergetekende.

Zo valt in een artikel over denimtrends mijn oog vandaag op het concept van de ‘wortelbroek’ : “Voor boer, tuinder en (enter coole woordspeling!) hippe konijnen. Wie de biologische jeanstoer op wil, kiest deze zomer voor een wortelbroek.”

Ongetwijfeld een zeer trendy en sexy fenomeen, maar wel eentje dat mij achterlaat met een hoop vraagtekens. Want wat is een wortelbroek in godsnaam? Gemaakt van wortelschillen? Dat lijkt me net iets té composteerbaar voor de gemiddelde fashionista. Oranje? Duidelijk niet, als ik het fotootje van just another jeans mag geloven.

Maar wat is het dan wel? Is er iemand in de zaal die mij kan inwijden in de fashion lingo?

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

En toen… Genaaid

4 reacties Add your own

  • 1. rozebril  |  26 januari 2010 om 18:44

    Dat is zo’n broek die naar beneden toe steeds smaller wordt. Afgrijselijk model en al helemaal niet flatterend (net zoals die “tubes” (heel smalle pijpen, vanboven en beneden)).
    Mode of niet, als mijn billen/benen er in zo’n broek dubbel zo omvangrijk uitzien, ben ik liever helemaal “out”.

    Beantwoorden
  • 2. Miss Puntkomma  |  26 januari 2010 om 18:47

    A là bonheur, ik heb ook weer iets bijgeleerd vandaag. En ik heb ook geleerd dat een wortelbroek niks voor mij is. Bij mij wordt dat een dikkekontbroek. Of een winterpeenbroek (van die dikke wortels, hebt ge hem, hebt ge hem?) ;-).

    Beantwoorden
  • 3. Annelyse  |  26 januari 2010 om 21:25

    de combinatie tussen een harembroek en de skinny-jeans.

    Ik wil het wel een kans geven, maar heb ook nog nooit een flatterend model daarvan mogen aanschouwen.

    Beantwoorden
  • 4. Saskaya  |  27 januari 2010 om 12:21

    Mysterie opgelost. Maar dan duikt het volgende alweer op : waarom zou iemand zo’n ding aandoen?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


