Reserve-geld

9 oktober 2009 at 16:34 Plaats een reactie

Gepensioneerden hebben soms toch zo’n vreemde kronkels. Boodschappen zijn er om op zaterdag te doen “omdat je dan nog eens iemand tegenkomt”, de jeugd van tegenwoordig (dus iedereen geboren na WO II) heeft verkeerde prioriteiten en niemand heeft ooit al zoveel miserie gehad als zij. Maar de gedachtengang van mijn opa deze week sloeg toch weer alles.

Aangezien hij een paar weken geleden in een vlaag van bejaard-zijn zijn auto in een gracht geparkeerd had, moest hij zijn schuld gaan aflossen bij de carrossier. Cash, want die mannen gaan nu eenmaal vrij flexibel om met bankrekeningen. Omdat het toch zo’n 1.000 euro bedroeg, trommelde hij mijn pa op om hem naar de bank te brengen. Wat meteen al een hele polemiek teweegbracht, want mijn vader wou naar de dichtstbijzijnde automaat, maar mijn grootvader weigerde aan te nemen dat hij daar óók geld uit de muur kon halen, zelfs al was dat niet zijn eigen bank. Daar aangekomen bleek dat hij slechts 600 euro kon afhalen, dus mijn pa schoot hem de rest even voor.

Weer thuis loopt mijn grootvader naar de kast, neemt er een envelop uit en telt daaruit de schuld aan mijn vader zodat hij hem meteen kan terugbetalen. Bleek dat hij naar goede seniorgewoonte enkele duizenden euro’s cash thuis had liggen, just in case. Maar dat is uiteraard privé-geld, geen geld om effectief iets mee te betalen. Zucht.

Nu enkel nog zien te achterhalen welke kast dat was en ik ben klaar voor een familiebezoekje!

Entry filed under: Uncategorized.

No soup today Eindelijk!

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


