Boerin bzkt stad

7 augustus 2009 at 13:40 1 reactie

Twee jaar heb ik in hartje Mechelen gewoond. Twee jaar proeven van het stadsleven – al was het dan maar een klein provinciestadje – zoals ik altijd gezegd had dat ik zou doen. Weg van moeders vleugels, en meteen ook weg van het platteland.

Als ik er nu op terugkijk, ben ik toch wat teleurgesteld. In mezelf dan. Ik heb er niet alles uitgehaald. Heb veel te weinig gebruik gemaakt van de oneindige mogelijkheden die een stad biedt: de cafeetjes, de restaurants, optredens, voorstellingen, tentoonstellingen en terrasjes. Te veel excuses: te moe, te warm, te koud, te asociaal … te lui. Ik was te druk bezig met een tuintje missen om te genieten van wat ik ervoor in de plaats kreeg.

Niet dat ik er terug naartoe wil, naar de stad. Maar toen ik gisteravond heerlijk door het zomerse Antwerpen kuierde voor en na mijn date, vond ik mezelf even de grootste idioot ooit. Een boerentrien die verloren liep in de grote stad, zowaar.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Outsider Sociale aliens

1 reactie Add your own

  • 1. Liesbet  |  8 augustus 2009 om 17:20

    Geef mij ook maar een tuintje! Ik hou niet van in de stad wonen …

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


