Brusselse papegaaien

5 februari 2009 at 16:44 4 reacties

Niets zo leuk als ’s morgens wakker worden met het geluid van fluitende vogeltjes. Omdat het momenteel nog winter is, maar vooral omdat we aan de straatkant slapen en de wekker daar vooral bestaat uit roddelende buren, valt dat bij ons helaas nogal tegen. Maar nog liever de laatste nieuwtjes over Fraans van Josef die aanhaaft met die vant winkelke euver de vaat ontdekken vanuit je bed, dan Brussel bij het ochtendgloren aanhoren.

Alsof het nog niet genoeg is dat Brusselaars in een stad wonen en dus in hun slaap verstikt worden door smog, fijn stof en een occassionele Albanees, zitten ze ook nog eens met een papegaaienplaag. No kidding. Volgens mijn Brusselse collega liet Bruparck jaren geleden een zwerm van die beesten ‘ontsnappen’, in de veronderstelling dat fluogroen en de grauwe Belgische klei niet zouden matchen. Fout gedacht natuurlijk, want vogels trekken zich niets aan van klei.

En dus zag ik daarnet vanuit mijn bureau het surreëel tafereel van een berkenboom in de Schaarbeekse sloppen, volgestouwd met felgroene vliegebeesten. Best een lollig zicht, maar man, wat een agressief geluid maken die beesten!En toen zaten ze nog gewoon te zitten, minding their own business. Kan je nagaan wat dat geeft als je je daar met een mussenflapper op uitleeft!

Entry filed under: Uncategorized.

Vieren Wie heb ik aan de lijn? Hallo? Hallo?

4 reacties Add your own

  • 1. Miss Puntkomma  |  5 februari 2009 om 18:58

    Een watte?

    Beantwoorden
  • 2. Andhi  |  5 februari 2009 om 20:13

    Eum… lief? Mussenflapper? Nog nooit van gehoord, en Google maakt me ook niet bepaald wijzer. Please enlighten us.

    Beantwoorden
  • 3. Andhi  |  5 februari 2009 om 20:15

    Ah bon, zonder tussen-n weet Google het dus wél: blijkbaar is het Willebroeks voor katapult.

    Beantwoorden
  • 4. Saskaya  |  6 februari 2009 om 10:12

    Alright. Ik spreek dus hardcore Willebroeks dialect zonder dat ik mij daarvan bewust was!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


