Centjes ahoy

22 januari 2009 at 10:52 5 reacties

Er zijn zo van die momenten in je leven dat je afstapt van de leuze “in wat voor een apenland leven wij nu” en Vadertje Staat op je blote knietjes dankt omdat ie zo lief voor je is. Ze zijn zeldzaam, ik weet het, maar ze zijn er. Voor ons was dat gisteren, toen bleek dat we een hele hoop centjes terugkrijgen van de belastingen. Een héle hoop.

Nee, niet omdat ze eerst te veel hadden ingehouden om op onze kap interesten te incasseren. Gewoon, omdat ze trots zijn dat we investeren in ons huisje. Niets zo leuk als een suikertante die je goed rapport niet beloont met een schouderklopje, maar met cold hard cash.

Entry filed under: Uncategorized.

How to build a team Consequente eikels

5 reacties Add your own

  • 1. Dick Richie  |  22 januari 2009 om 14:12

    Toen ik investeerde in mijn nieuwbouwappartementje dat overduidelijk een klein beschrijf was, maar waarbij dat nog niet officieel vaststond, zei Vadertje Staat nochtans “betaal de volle pot maar en kom nog eens terug als het officieel is”.

    Dat duurde een paar maanden, waarna ik een aanvraag moest indienen om mijn geld terug te krijgen. Toen zei Vadertje Staat “we hebben je aanvraag goed ontvangen en als we tijd en zin hebben, bekijken we het wel. Hou er rekening mee dat je de komende acht maanden alvast geen interest kan eisen op het geld dat je nog tegoed hebt. Als het langer dan acht maanden duurt, mag je altijd een aangetekende brief sturen om vanaf dan interesten te eisen”.

    Eén dag voor de acht maanden verstreken, kreeg ik mijn geld terug. Een maandloon waar ik een jaar niet over kon beschikken en ook geen intrest op kreeg. Plezant als je net al je geld in je woning hebt gestopt.

    Vadertje Staat ziet dus niet al zijn kinderen even graag 🙂

    Beantwoorden
  • 2. rozebril  |  22 januari 2009 om 14:26

    Wacht maar tot je je renovatiepremie plots op je rekening ziet staan! Wij waren dat compleet vergeten… toch wel even een vreugdedansje gedaan toen 🙂

    Veel succes nog met de verbouwing!

    Beantwoorden
  • 3. Saskaya  |  22 januari 2009 om 14:41

    @ Dick : ik ben dan ook veel meer loveable dan jij hè 😉

    @ Rozebril : hoe kan je dat nu vergeten? Aanvraag voor renovatiepremie wordt later dit jaar ingediend, dus dan nog even wachten op het resultaat.

    Beantwoorden
  • 4. treiner  |  23 januari 2009 om 09:29

    nu nog wel twee maanden lang wachten
    (en tegen dan zijn ze al opgebruit)

    Beantwoorden
  • 5. Saskaya  |  23 januari 2009 om 10:22

    Gisteren ook nog eindafrekening gekregen van Elektrabel. Wéér centjes terug. Ik denk dat ik deze week eens op de lotto ga spelen…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


