‘Tis the season to be jolly

16 december 2008 at 16:38 Plaats een reactie

Het mag velen verbazen, maar toch is Saskaya de Cynische gek op de kerstsfeer. Donkere dagen, de hoop op sneeuw, pogingen tot verzoening en kadootjes à volonté… what’s not to love?

En dus dook ik het afgelopen weekend in een Brico-container vol groen op zoek naar de perfecte kerstboom, waarna ik mijn exemplaar opdirkte met lichtjes, kerstballen en de Heilige Piek. De kadootjes zijn ingepakt en je wil niet weten hoe kinds ik weer zal worden als ik de mijne eindelijk mag openscheuren. En enkele weken lang zet ik mijn Al Gore-speech on hold en geniet ik onbezorgd van alle overdadig feestelijk verlichte tuintjes.

Maar hoe mooi ze ook zijn, toch is er één ding dat me al jaren een beetje triest stemt. Toen ik klein was, hingen de bomen vol kleurrijke lampenslingers : gele, groene, blauwe en rode bollen alom. Een kinderkerstkleurboek. Tegenwoordig doet iedereen het met die kleine gele speldenknopjes. Feeëriek en gestileerd, dat wel, maar geef mij toch maar die kinderlijke knoeiboel van weleer. Een instant opkikker, daar doen we het toch voor?

Nu alleen nog ontdekken waar ze die dingen verkopen. De jolly-ness zal er vanaf druipen!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , .

Werkwiskunde Thuiswerken is vakantie

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


