Vierkante ogen en schele bekken

24 oktober 2008 at 13:51 5 reacties

Kinderen geloven alle absurde verzinsels die hun ouders hen op de mouw spelden in een poging hen op te voeden tot leuke volwassenen die braaf elk jaar hun belastingbrief invullen, zo blijkt uit Brits onderzoek.

Dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Dat Sinterklaas enkel bij flinke kindjes langskomt en dat spinazie eten mij groot en sterk zou maken, dat had meteen effect op mij. Helaas miste ook de melding dat in het diepe deel van het zwembad van de buren haaien zwommen zijn effect niet. Toegegeven, ik was geen natuurtalent als het op zwemmen aankwam en dat maakte mijn ouders waarschijnlijk ietwat ongerust, maar moest het nu echt zo drastisch? Het gevolg was namelijk dat ik ettelijke hete zomers – in mijn jeugd waren die er nog – rondgetrappeld heb op enkele vierkante meters ondiep water, in plaats van dat zalige zwembad ten volle te benutten. En dan vragen mijn ouders zich soms af waar ze in de fout gegaan zijn…

Hoe zat dat eigenlijk bij u, met die afgrijselijke ‘leugentjes om bestwil’?

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Iedereen Duits! Hitler moet honger lijden

5 reacties Add your own

  • 1. Annelyse  |  24 oktober 2008 om 13:55

    Ik had vooral schrik van de vleermuizen, want als die in uw haar vliegen moet uw haar helemaal worden afgeschoren.
    Angstig dat ik was omdat er wel eens een veermuis in mijn haar zou kunnen vliegen.

    Beantwoorden
  • 2. Miss Puntkomma  |  24 oktober 2008 om 14:05

    Kersenbomen die in uw buik groeien (inslikken van pitjes), maag en darmen die aan elkaar plakken (inslikken kauwgum), ogen die scheel blijven staan als je express scheel kijkt: bij ons konden ze er wat van.

    Beantwoorden
  • 3. tweet  |  24 oktober 2008 om 14:09

    Dezelfde als Miss Puntkomma maar de ergste was deze: dat je tong ging bloeden en nooit meer zou stoppen met bloeden als je met je mes in de tong sneed. Boodschap: nooit maar dan ook nooit je mes aflikken of in je mond stoppen.

    Beantwoorden
  • 4. Liesbet  |  24 oktober 2008 om 19:54

    De Sint, maar dat was een leuke, vond ik helemaal niet erg. Buiten de bomen in de buik, geen bloederige tongen of aan elkaar geplakte darmen (gewoon: haal dat mes uit je mond en uw sjiek nie inslikken he!). Om eerlijk te zijn vond ik nadien wel zelf vanalles uit om mijn kleine zus wijs te maken! En ik kan heeeeeeel overtuigend klinken 😉

    Beantwoorden
  • 5. Strontopeenstokske-L'homme  |  28 oktober 2008 om 15:44

    Als we op vakantie niet braaf waren zouden we met DHL naar huis worden gestuurd. Vreselijk beangstigend.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


