Zen in de ochtendspits

30 september 2008 at 13:54 1 reactie

Ik woon in Willebroek en werk in Schaarbeek. Wie er de kaart van België even bijneemt – of wie als kleine uk het lievelingetje van de leerkracht aardrijkskunde was – ziet dat het enige wat die twee plaatsen gemeen hebben het Zeekanaal Brussel-Schelde is.

Jaren geleden kwam een genie op het lumineuze idee een pendeldienst van Hovercrafts op te zetten die gefrustreerde Brussel-pendelaars via datzelfde Kanaal naar de hoofdstad zou brengen. Elke dag met het bootje naar je werk, wat kan een levensgenieter met te weinig tijd om ’s ochtends de krant te lezen nog meer verlangen? Maar helaas bleek de Hovercraft niet geschikt voor het drukbevaarde Kanaal en het plan werd afgevoerd. Ik treur er nog elke dag om.

De auto blijft dus het enige haalbare – zij het niet meest ecologisch verantwoorde – vervoermiddel voor mij. Tot voor kort nam ik daarvoor de A12 en de gevreesde Van Praet-laan. Maar sinds enkele weken heb ik een alternatieve route ontdekt! Ik volg gewoon het Kanaal. Het is een compleet meanderende route waarbij ik tweemaal voor een brug kan staan, maar ik word er hemels rustig van. Niet dat het een idyllisch landschap is, met die overdosis zware industrie en lelijke opslaghallen. Maar dat glinsterende water onder een dun laagje mist, dat is blijkbaar helemaal wat ik nodig heb om rustig de dag in te stappen.

Wat niet wil zeggen dat u voortaan allen die route moet beginnen volgen, want dan zal het rap gedaan zijn met mijn zen-modus tijdens de ochtendspits.

Entry filed under: Uncategorized.

Daar in De Limburg 3…2…1…Gelukkig Nieuwjaar?

1 reactie Add your own

  • 1. treiner  |  17 oktober 2008 om 19:10

    de A12 is leeg tegenwoordig, iedereen volgt jou route denk ik

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


