De Vlaming is een rijke stinker

22 september 2008 at 09:52 3 reacties

“Vlamingen geven gemiddeld 17.534 euro uit voor een huwelijksfeest”, zie ik vandaag bij mijn ochtendlijke tour langs de Vlaamse krantensites. Ik lees het mijn collega’s voor, gevolgd door een “mijn god, wie is nu zo idioot om zoveel geld uit te geven aan één dag?”. Waarna mijn collega’s meewarig naar mij kijken en aangeven dat hun dag minstens zoveel gekost heeft.

Komaan, dat is toch absurd? Ik weet het, je trouwdag is de dag die je altijd zal bijblijven, de ultieme viering van je liefde voor elkaar, de mooiste dag van je leven, etc. etc. Maar 17.000 euro? Wij hebben inmiddels nieuwe elektriciteit en gas, een nieuwe badkamer én nieuwe ramen in ons huis, en we komen nog steeds niet aan dat astronomische bedrag! En dat is ons huis hè. Onroerend goed. Een blok stenen, gebouwd om de eeuwigheid te trotseren. Jarenlang feitelijk plezier, in plaats van herinneringen.

Ach, ieder zijn pleziertje natuurlijk. Maar ik ben wel blij dat wij het erover eens zijn dat trouwen niet echt een noodzakelijke voorwaarde is. Ik zal in de plaats wel een nieuwe keuken steken.

En u, behoort u tot de trouwers of de bouwers? Of bent u erin geslaagd beide te combineren misschien?

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Gezellig buurten Daar in De Limburg

3 reacties Add your own

  • 1. annelyse  |  22 september 2008 om 11:00

    Trouwen en verbouwen 😉
    Ons trouwfeest is wel héél low budget gehouden en enkel de intieme familie (28 man) was uitgenodigd.
    Maar wat je wel niet mag vergeten is dat je nog veel kado’s krijgt. Ik denk niet dat je veel winst maakt aan een trouwfeest (tenzij mama en papa betalen) maar zoo diep zal de put ook wel niet zijn.

    Beantwoorden
  • 2. Andhi  |  22 september 2008 om 11:08

    De meeste mensen krijgen hun trouwfeest wal cadeau van ouders en schoonouders, die daar ongetwijfeld al jaaaaren voor aan’t sparen zijn.

    Bij deze dus een nota voor mijn toekomstige kinderen (die hier ongetwijfeld komen grasduinen eens ze oud genoeg zijn): NO FUCKING WAY!

    Ik wil eventueel wel een stuk bijleggen, en daar zullen we het ten gepasten tijde wel over hebben, maar denk maar niet dat de mama en de papa alles gaan betalen. Zot. Allee, naar uw kamer!

    Beantwoorden
  • 3. Strontopeenstokske-L'homme  |  25 september 2008 om 16:54

    Aha hier eentje die het heeft gecombineerd. Even erbij zeggen dat de ouders de feest hebben betaald. Zij stonden erop omdat ze dan konden uitnodigen wie zij wilden. Faire deal leek me. Alleen kende ik 50% van de mensen op mijn trouwfeest niet of nauwelijks.

    Wij hebben dus winst gemaakt aan onze trouwfeest temeer omdat we geen kado’s wilden maar een gevuld envelopje prefereerden.

    arrivederci!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


