Damsel in distress

3 september 2008 at 16:50 6 reacties

Ok, Indiana Jones is dus geen haalbare kaart. Maar gelukkig is mijn vriendje soms toch a close second als het op heldendaden aankomt. Zo belde ik hem gisteren op terwijl ik thuis was en hij niet. Het zou dom geweest zijn Proximus in te schakelen als we beiden thuis waren, aangezien de combinatie lucht-klein huis-grote mond dan optimaal functioneert en een derde partij dus overbodige luxe is. Maar dit geheel terzijde.

Gezellig babbeltje. Koetjes ende kalfjes. Chit ende chat. Gil. Oorverdovende stilte wegens hart even in staking. Gestotter. Stilte. Meer gestotter.

Een spin, beste lezertjes. Maar echt, een spín. Zo groot heb ik ze nog nooit gezien. En ik ben een meisje, dus u begrijpt : spinnen zijn a big no-no.

De rest van de conversatie ging als volgt:

“Ik zal naar huis komen.”

*spieren spannen zich volledig op van de stress*

“Maar nee zot, ik overleef het wel.”

“Ja ok, maar ik kom naar huis.”

*licht gevoel van misselijkheid wanneer de spin weer in beweging komt en dreigt te verdwijnen achter de kast*

“Maar nee, het is daar nu zo plezant.”

“Zorg gewoon dat ze nergens verdwijnt, want dan slaap je deze nacht niet van de stress.”

*angstzweet vormt zich op mijn rug*

“Zeg, zo erg is het nu ook weer niet met mij gesteld hoor, ik kan wel tegen een beetje spin.”

“Ik kom naar huis.”

Vijf eeuwigdurende minuten later was ie ook effectief thuis. Alwaar hij mij stijf van de schrik aantrof in onze eetplaats, met de ogen gefixeerd op de kruipende vlek op de muur. Toen slikte hij even. Waarna mijn bibliotheekboek met een smak tegen de muur vloog.

Mijn held.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Crossroads conCERNed?

6 reacties Add your own

  • 1. Andhi  |  3 september 2008 om 23:48

    *straalt*

    Beantwoorden
  • 2. Liesbet  |  4 september 2008 om 14:14

    Amai! Ik ben onder de indruk.

    Beantwoorden
  • 3. yab  |  4 september 2008 om 14:22

    Arachnophobia is niet typisch vrouwelijk. Mannen kunnen er ook last van hebben, al schijnt het meer voor te komen bij vrouwen. Thuis ben ik degene die de spinnen pakt en buiten zet. Al bij al zijn spinnen nuttige beestjes die veel insecten eten.

    Beantwoorden
  • 4. Dick Richie  |  5 september 2008 om 09:47

    Kleine spinnetjes kan ik af, maar het soort waarvan alle poten nog onder je schoen onderuit komen als je ze platstampt, daar word ik toch ook ongemakkelijk van. Zeker als je ze ’s morgens met je slaapkop en op blote voeten in de badkamer tegenkomt. Bah!

    Beantwoorden
  • 5. Ruben  |  5 september 2008 om 12:51

    Uwen held had wel een van zijn eigen boeken mogen gebruiken om het met bloed en ingewanden te bezoedelen, toch?

    Beantwoorden
  • 6. Saskaya  |  5 september 2008 om 13:05

    Achteraf bekeken wel ja 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


