Keuzestress

19 augustus 2008 at 11:30 4 reacties

Ik vraag het me al zo lang af. Of het een aangeboren kenmerk is. Het beslissingen-nemen-gen. En als dat zo is, of de wetenschap zo lief zou kunnen zijn me dat kado te geven voor mijn 26ste verjaardag. Would be much appreciated.

Ik ben namelijk de eeuwige twijfelaar. Ik heb moeite met knopen doorhakken, en hoe meer keuzes ik kan maken, hoe groter de stress wordt. Geef mij optie A en B, en ik kies vlotjes mijn favoriet (of gewoon de goedkoopste). Maar als je optie A kan combineren met B, C, D, E en F, en als optie F dan 7 kleurcombinaties heeft en je uiteindelijk ook nog moet beslissen of je het gaat afwerken met X, Y of Z, dan sla ik tilt. Met mijn wederhelft is het nog erger gesteld: die loopt gewoon gillend weg als hij keuzes moet maken.

En zo zitten we dus al maanden na te denken over de verbouwing van onze keuken. Creëren we in de beschikbare ruimte een keuken, berging én WC? Of kiezen we voor een (naar onze normen) gigantische leefkeuken, met de consequentie dat we de berging en de WC in de garage moeten dumpen? Modern of landelijk? Kook- of waseiland? Kleur? Werkblad? Toestellen van Siemens of van Bosch? Zijn die eigenlijk wel degelijk? Zo’n flashy Amerikaanse ijskast met ijsblokjesmaker die we toch nooit gaan gebruiken, of toch maar kiezen voor de budgetvriendelijke optie?

Like I said : TILT.

Het mag een wonder heten dat ik ooit een lief heb kunnen kiezen.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Paranoia Condors gesignaleerd boven Vlaanderen

4 reacties Add your own

  • 1. Liesbet  |  19 augustus 2008 om 22:42

    Amai, ging dat bij jullie zo? Jij had de keuze tussen lief A, B, C, D, E of G met optie X,Y,Z plus optie kleur ogen enz.? En daar kon je dan de perfecte man mee samenstellen?

    Een raad voor uw keuken: zie dat uw werkblad groot genoeg is en dat ge genoeg werkende stopcontacten hebt in uw keuken! En vooral ook dat ge plaats hebt om er met twee samen in te koken zonder elkaar constant voor de voeten te lopen. Ik zou zelf voor een grote ijskast gaan, maar die hoeft geen ijsblokjes te produceren, zolang ze maar energiezuinig is!

    Beantwoorden
  • 2. Saskaya  |  20 augustus 2008 om 09:57

    Yes, het was een zelfbouwpakket. Ik heb altijd al graag van Lego gedaan 🙂

    Beantwoorden
  • 3. Strontopeenstokske-L'homme  |  26 augustus 2008 om 13:10

    Beslissingen-nemen-gen. Kan wel zijn. Kijk naar Frankrijk, waar Starbucks helemaal niet werkt. Waarom? Omdat Fransen niet houden van keuzes maken uit honderden mogelijkheden. Het kan natuurliljk ook iets te maken hebben met cultuur ipv de genen…

    Beantwoorden
  • 4. Gertjan  |  28 augustus 2008 om 11:02

    Ideale plek voor de ping-pongtafel!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


