Blokkage – Part II

18 juni 2008 at 13:24 1 reactie

Ik ben niet het type dat bij elk mankementje naar de dokter rent. Maar toen ik na drie weken nog steeds nekpijn had, vond ik het toch welletjes geweest. “Een blokkage in de nek”, was het eenvoudige verdict, gevolgd door een rekening van 22 euro en een adres van een osteopaat. Een kraker, zoals de afgrijselijk plastische volksmond het wil. Alleen het woord al doet me ineenkrimpen. Bloed, daar kan ik tegen. By the gallons. Maar ik word wél een beetje ongemakkelijk als iemand doodleuk zijn vingers zit te kraken op gehoorsafstand. En nu moest ik dus vrijwillig naar zo’n beul om mijn botten onder handen te laten nemen? Not in this lifetime I would!

Maar natuurlijk kan je pijn maar zolang negeren, tot het je nachtrust en je humeur begint te verstoren. En je lief er dus over begint te klagen. So off I went. En jochei, mijn dokter bleek fout. Of nee, niet fout. Onvolledig. Niet alleen mijn nek wrong letterlijk tegen, eigenlijk zat alles boven het middenrif muurvast. Ik hoorde de man al intern jubelen bij het vooruitzicht van zoveel kraakplezier.

En dus begon hij te trekken en te sleuren aan armen en nek onder het motto “ontspan je maar volledig”. Nogal moeilijk, als je paniekerig zit te wachten op het moment waarop hij Xena-gewijs de bloedtoevoer naar je hersenen afsluit met een paar verkeerde bewegingen.

Which he didn’t.

Oef.

Maar ik ben er nog steeds niet gerust in. En ik heb nog een aantal martelsessies te gaan.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Blokkage Victory

1 reactie Add your own

  • 1. Dick Richie  |  23 juni 2008 om 14:10

    Ik kraak mijn rug gewoon zelf. Degoutant, maar deugddoend.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


