Blokkage

17 juni 2008 at 12:24 3 reacties

Geen zin om morgen te komen werken. De truckers rijden via de A12 Brussel binnen, dus mijn traditionele route is alvast geen optie. Ik zou binnendoor naar Schaarbeek kunnen rijden – via Vilvoorde – maar ik vermoed dat de sluipwegen ook eivol zullen zitten, net zoals elke morgen trouwens. En de NMBS legt geen extra treinen in, dus het milieuvriendelijke alternatief zal ook wel geen lachertje worden. Ik bereid me dus voor op een leuke pendeltijd morgen.

En toch kan ik het ze niet kwalijk nemen, die boeren en truckers. Gisteren moest ik nog maar eens naar de pomp om mijn autootje te voederen. De buit: 56 euro foetsie! En ik rij met een klein Fiatje, inclusief een klein tankje, so you do the math.

Ondertussen zegt die fantastische people person Etienne Schouppe doodleuk dat hij sowieso niet wil weten van verlagingen van de brandstoftaksen. Zijn goed recht, maar dan moet ie niet komen klagen als zijn gesprekje met de transportsector vandaag niet van een leien dakje loopt. “Goed bestuur”, roepen ze dan. En dan zetten ze zo’n nitwit op Mobiliteit. Go figure.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , .

Wat ik mij dan afvraag… Blokkage – Part II

3 reacties Add your own

  • 1. Andhi  |  17 juni 2008 om 14:19

    Boeren moeten niet zagen. Die betalen sowieso al bijna geen accijnzen op hun brandstof.

    Maar het zou inderdaad al niet slecht zijn als ze bijvoorbeeld de BTW op brandstof al van 21 naar 6% zouden brengen.

    En terwijl ze dan toch bezig zijn: voor cd’s ook alstublieft.

    Beantwoorden
  • 2. Ruben  |  17 juni 2008 om 19:46

    De trein? Voor die ene keer dat ze eens niet staken?

    Beantwoorden
  • 3. Saskaya  |  18 juni 2008 om 08:52

    Het is inderdaad de trein geworden. Een beetje vroeger moeten vertrekken, maar ik ben wél netjes op mijn werk geraakt. Maar wat een afzuip als je geen gratis abonnement hebt: in vogelvlucht nog geen 20 km denk ik, maar wel 9 euro betalen voor een ritje heen en terug!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


