Trip down memory lane

28 april 2008 at 14:38 Plaats een reactie

Het was me het nostalgisch weekendje wel.

Zaterdag stond ik wat van het zonnetje te genieten in mijn tuin, toen een buurvrouw me riep. “Ken je me niet meer?”, vroeg ze al lachend. Haar glimlach deed ergens wel een belletje rinkelen, waar welk? En toen wist ik het: de schoolbel! Voor mij stond niemand minder dan Juffrouw Annie, de vrouw die al 30 jaar lang de allerkleinste huilebakken (inclusief ondergetekende) opvangt in het dorpsschooltje. Die prachtvrouw woont dus blijkbaar naast ons. En herkende mij nog voor ik het herinneringsdoosje in mijn hersenpan zelfs maar had kunnen openen. Dat geeft mijn persoontje toch wel een beetje een warm gevoel vanbinnen.

De dag erna was het meer van dat! Een communiefeest bij de schoonfamilie, waarvan ik wist dat ik driekwart van de aanwezigen niet zou kennen. Tot ik naast een van die familieleden opeens een gezichtje herkende uit lang vervlogen tijden. Mijn beste vriendinnetje uit datzelfde boerenschooltje, die ik al meer dan 10 jaar niet meer gezien had. Een beetje ouder, een beetje molliger, een beetje meer vrouw. Maar onmiskenbaar de schaterlach die mijn lagere schoolperiode opgefleurd had.

Een huis kopen in je geboortedorp: het is niet echt avontuurlijk, maar het zorgt wél voor aangename verrassingen op zomerse lentedagen.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , .

Mevrouw Leemans Ben&Jerry

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


