Driving Miss Saskaya

12 februari 2008 at 12:31 4 reacties

Sinds mijn terugkeer naar de vervuilde aarde waar ik opgegroeid ben, is het openbaar vervoer geen optie meer voor mij. Of eigenlijk wel, maar dan zou ik dagelijks even lang onderweg zijn als ik effectief op het werk zat, en dat leek er mij nogal over.

Gelukkig had ik nog een schattig blauw Fiatje van in mijn pre-Malines-periode, dus carpoolen met mezelf was een mooi alternatief. Een alternatief met nadelen uiteraard, want niks komt ooit gemakkelijk. Zo zit ik er een beetje mee verveeld dat ik nu toch weer mijn asociale bijdrage lever aan het fileleed en aan de milieuvervuiling. En moet ik natuurlijk ook wel even slikken als ik aan de pomp zie hoeveel een weekje bollen mij tegenwoordig kost.

Maar die wrange smaak wordt met gemak weggespoeld door het plezier dat ik elke dag in de auto heb. Eindelijk weer het radionieuws aan het begin van mijn dag. Een fijn muziekje om wakker te worden. Genieten van de opkomende zon op mijn snoet. Minder truien kunnen aandoen omdat ik niet meer door de ochtendkou moet wandelen. En last but not least : geen (luidruchtige, stinkende, irritante, zagende,…) mensen rondom mij! En nog laster but nog leaster : geen NMBS om mijn dag grondig te verpesten. En ik ben de voorbije twee weken geen enkele keer te laat op mijn werk gekomen. Dat was al van de zomer geleden, denk ik.

Maar ik beloof wel dat ik voortaan nog beter zal recycleren. En we hebben dit weekend alvast een nieuw boompje in onze tuin gepland. Het gaat een superhero-boom worden, dat voel ik nu al. It’ll make Al Gore proud.

Entry filed under: Uncategorized.

BBQ anyone? Als je moet, dan moet je

4 reacties Add your own

  • 1. Andhi  |  12 februari 2008 om 13:00

    Als hij niet kapotvriest ’s nachts… Misschien moet je hem toch een van je overbodig geworden winterpulls aandoen?

    Beantwoorden
  • 2. Miss Puntkomma  |  12 februari 2008 om 13:41

    Euhm, was het vorige week geen vakantie? Vandaar geen fileleed? Ik denk maar luidop hoor. 🙂

    Beantwoorden
  • 3. Saskaya  |  12 februari 2008 om 14:34

    Sjjjj. Dat mag je niet hardop zeggen :-p

    Maar inderdaad ja. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik deze week 20min sneller vertrek thuis. En dan lukt het wel.

    Tot hiertoe 😉

    Beantwoorden
  • 4. Liesbet  |  13 februari 2008 om 20:05

    Ik reed vroeger naar het station (afhankelijk van hetwelk 5 of 11 km) en ga nu elke dag te voet naar het werk. En ik reed vaak van Gent naar Antwerpen. Dus dat is al wat minder uitstoot. (Laat ons wijselijk zwijgen over de vliegtuigreizen Brussel-Riga en omgekeerd die in de plaats gekomen zijn van de autoritten Gent-Antwerpen en omgekeerd).

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


