PMD

15 januari 2008 at 12:44 Plaats een reactie

Ik heb iets dat niemand anders heeft. Maar dat maakt me niet zozeer trots, dan wel een klein beetje verontrust. Want ik heb een Secret PMD Admirer. *enter dramatische muziek*

Dat gaat ongeveer zo. Vanmorgen zette ik bij het opstaan (en ja, ik was al aangekleed) de PMD-zak voor de deur. Dan terug naar binnen om mijn boterhammetjes te smeren en mijn traditionele tasje melk binnen te sloeberen. Na een verwoede poging mijn zere keel hermetisch af te sluiten van de koude wind, kwam ik tot de conclusie dat dit geheel nutteloos was wegens ‘sjaal met gaten’, en trok ik toch maar de deur open om de Boze Wereld tegemoet te treden. Groot mijn verbazing toen bleek dat de PMD-zak op die korte tijd alweer verdwenen was. “Daar is toch niks mis mee?”, hoor ik de doorsnee lezer nietsvermoedend mompelen, “gewoon geluk gehad dat je nog net vóór de vuilkar was, en niet erna”. Maar misschien, heel misschien is er wel één alwetende surfer alhier, die de afgrijselijke waarheid meteen doorheeft. Namelijk dat de Secret PMD Admirer weer heeft toegeslagen, dit keer in Mechelen. Want wat bleek : alle andere PMD-zakken in onze straat, én in de straat ernaast, en in de straat dáárnaast, die stonden er nog. Doing what they do. Stilstaan. Niet bewegen. Immobiel. Maar niet die van mij dus. Want die was weg.

Wie het ook was, ik vrees dat hij zijn laatste slag ten huize Andhi-Saskaya geslagen heeft. Want binnen twee weken verhuizen wij. Weg naar de boerenbuiten, weg van die duivelse stad met haar obscure inwoners. Al zal ik me elke keer weer, bij het buitenzetten van onze PMD-zak, niet kunnen bedwingen om even rond te kijken. Of de Secret PMD Admirer ons niet opgespoord heeft, daar onder de kerktoren.

Entry filed under: Uncategorized.

Maandagmorgen All mine

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


