Maandagmorgen

14 januari 2008 at 18:31 Plaats een reactie

Aan de mevrouw dressed in black op de trein van 8 uur weetikveelhoeveelminuten (dankzij de talloze vertragingen die vanmorgen weer niet gecommuniceerd werden door de NMBS) naar Brussel :

Ik begrijp dat u een zitplaatsje wou bemachtigen op de trein, zodat u rustig uw Metro kon lezen. U had waarschijnlijk – net als ik – de trein naar Brussel van een kwartier eerder al aan u moeten laten voorbijgaan omdat daar de armen en benen nog net niet uit de raampjes puilden door plaatsgebrek. En ik zat inderdaad op een bank voor 3 personen, dus was er logischerwijs nog een plaatsje vrij tussen mezelve en de vriendelijke (want stille en niet storende) meneer aan het raam.

Maar kan u er in het vervolg misschien rekening mee houden dat u (en daar bedoel ik niets slechts mee, u zag er een erg gezonde en competente dame uit) in feite meer plaats inneemt dan de gemiddelde treinreiziger? En dat, als u zich zo onbezonnen op een vrij plekje in het midden van een bankstel laat vallen zoals u vanmorgen deed, de wetten van de fysica niet anders kunnen dan mij van datzelfde bankstel knikkeren. Omdat er nu eenmaal maar zoveel centimeters vlees op dat bankje kunnen. En gezien er links van mij de weg van de minste weerstand was, had dat gevolgen voor mij. Gelukkig bleven die eerder minimaal qua gênant-heid, dankzij het heerschap dat de race voor een zitplaatsje verloren had en – daar zo links van mij – zijn krant stond te lezen.

Of hoe je als treinforens niet altijd kan kiezen wie je in je comfort zone toelaat, en wie vooral niet.

Entry filed under: Uncategorized.

Plons PMD

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


