Plons

7 januari 2008 at 15:46 9 reacties

Een badkamer uitdenken. Hoe moeilijk kan dat nu zijn? Je kiest een vloer, wandbekleding, douche en bad en een badkamermeubel. And that’s about it. In theorie o zo simpel.

Maar de theorie is maar zelden de praktijk, ik had het moeten weten. Want welk type vloer kiezen we? Tegels zijn zo koud aan de teentjes. Kurk is een optie, maar dat is dan weer belachelijk duur voor ons kamertje van 10m². Vinyl klinkt zo compleet seventies dat het fout is. Maar misschien is dat dan retro, en retro is hip. En de kleuren die je voor het ene onderdeel kiest, hebben natuurlijk hun impact op je keuzemogelijkheden voor de andere componenten. Dus waarover beslis je het eerste? En wat zijn eigenlijk mooie kleurcombinaties voor een badkamer?

Als er iemand op al deze zeer frustrerende en zeer dringende vragen een antwoord heeft, gelieve u te laten gaan in de comments. U zou er mijn vriendje en ik een immens plezier mee doen, en ons tegelijkertijd ook nog uren kibbeltijd besparen. Waar wacht u nog op?

Entry filed under: Uncategorized.

Cliché Maandagmorgen

9 reacties Add your own

  • 1. Dick Richie  |  7 januari 2008 om 16:57

    Tegels zijn volgens mij nog het beste voor een badkamer. Makkelijk proper te maken (en houden) en compatibel met tapijtjes. Ze kunnen inderdaad koud aan de teentjes zijn, maar als je de buizen van de verwarming er onderdoor trekt, valt dat al reuze mee.

    Natuursteen kan behoorlijk mooi zijn in een badkamer, maar grote en/of langwerpige zwarte tegels op de vloer in combinatie met langwerpige, matte, witte tegels aan de muur (met een fantasielijntje in op ooghoogte, ik zeg maar wat) kan het uitzicht van een badkamer al volledig veranderen. In een douche ben ik persoonlijk van van mozaieksteentjes.

    In een badkamer gaan zowat alle kleurencombinaties, maar zelf hou ik liefst wit als hoofdkleur voor de muren. Hier en daar op te fleuren met wat rood, groen, blauw of wha’eva’.

    Lang verhaal kort: donkere tegels (met warme buizen onder) op de vloer, witte tegels tegen de muur (met ergens een breeklijn met het materiaal van de vloer of een kunstzinnige, kleurrijke schildering) en alles mat. Maar doe vooral uw goesting natuurlijk 🙂

    Beantwoorden
  • 2. Saskaya  |  7 januari 2008 om 17:26

    Dat klinkt verdacht veel als de mening van mijn vriendje… Zeker dat jullie elkaar niet dagelijks spreken ofzo? 😉

    Beantwoorden
  • 3. Dick Richie  |  7 januari 2008 om 17:56

    Nee, jammer genoeg moet ik zelf een badkamer gaan verbouwen, dus de denkoefening lag nog netjes in de properste kasten van mijn brein :p

    Beantwoorden
  • 4. Miss Puntkomma  |  7 januari 2008 om 19:18

    Wij hebben de houten vloer die er lag, laten liggen en 3 lagen bootvernis gegeven. Gaat perfect hoor, laat je niets wijsmaken over hout dat niet compatibel zou zijn met natte badkamervoeten. Aan de muren hebben wij gewoon verf en dan een inloopdouche met tegels van 60X60 cm. Heb ik al gezegd dat mijn Lief een handige Harry is? 😉

    Beantwoorden
  • 5. yab  |  7 januari 2008 om 19:51

    Zij hebben zo’n badkamer als Dick Richie beschrijft. Grote donkergrijze tegels op de vloer, grote witte tegels tegen de muren met een donkergrijs biesje om het wit te breken. Simpel en tijdloos.

    Beantwoorden
  • 6. Liesbet  |  9 januari 2008 om 12:40

    Mijn badkamer in Riga ziet er als volgt uit: donkerbruine tegels die de vloer bedekken en de zijwand van het bad, crèmekleurige tegels aan de muur die grenst aan het bad en de rest crèmekleurig-geel geschilderd. Geen last van koude tegels aan de teentjes wegens de fantastische uitvinding vloerverwarming!!!!!

    Beantwoorden
  • 7. Saskaya  |  10 januari 2008 om 17:37

    Gisteren was het verlof, en zijn we dus ook weer op zoek gegaan naar inspiratie voor de badkamer.

    En nu komt het : we hebben allebei onze voorkeur en we geraken er maar niet uit. Lief wilt pikzwarte vloertegels met (gebroken) witte tegels tegen de ene muur, en een geverfde muur in een of andere flashy kleur tegen de andere.

    Ik heb supermooie beige/bruine (de kleur is mooier dan ze klinkt, I swear) vloertegels gezien die heel mooi passen bij de muurtegels van lief, maar waar dan ook een mooi ‘biezeke’ bij kan passen. Dan is de hele badkamer in zo’n bruine, crèmekleurig pallet. Maar dat wilt hij dus niet.

    Oh boy, tis allemaal niet gemakkelijk zenne, volwassen worden enal….

    En @ Dick Richie : wij waren ook wel voor mozaïek in de douche, maar de kostprijs om daar tegels in te vinden waar de afzonderlijke kleine steentjes niet schots en scheef staan, is een beetje boven ons budget. Ik ga mijn kindjes dus later zelf mozaïekjes laten tekenen op onze tegels 🙂

    Beantwoorden
  • 8. Dick Richie  |  10 januari 2008 om 17:46

    Ik ben ook wel voor een flashy kleur op één muur, ik heb daar zelfs al een ontwerp voor getekend dat ik uiteraard niet met jullie ga delen 🙂

    En de combinatie van beige/bruine tegels met matte, (echt) witte muurtegels, is dat niets? Het overschot aan vloertegels zaag (of laat je zagen) dan in reepjes, waar je een biezeke mee maakt om op ooghoogte in de muur te verwerken.

    Een volledig crèmekleurige badkamer lijkt me vrouwelijker dan goed is voor een man en zijn zelfbeeld.

    Beantwoorden
  • 9. Saskaya  |  10 januari 2008 om 18:30

    Hmm, good point…

    En komkom, wat maakt het uit als je dat ontwerp met ons deelt? Tis toch niet dat wij ooit in elkaars badkamer gaan terechtkomen hè!?!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


