Asociaal

13 december 2007 at 16:49 6 reacties

Ik beken. Ik ben des ochtends een asociaal donderwolkje. Ik zou niet durven zeggen dat ik een ochtendhumeur heb, maar de eerste uurtjes na mijn ontwaken ben ik gewoon niet zo geneigd tot sociaal contact. De rest van de dag ben ik tot ergernis van velen druk en luid, maar in de ochtendspits is dat deeltje van mij zich nog kinds in de oogjes aan het wrijven na een nachtje inactiviteit.

Dat is meteen ook de reden waarom ik er steevast voor koos het boemeltreintje richting Brussel te nemen om te gaan werken. Zo goed als lege wagons, geen drukte en over het algemeen sympathieke mensen die net zoals ik liefst de krant lezen en zwijgen. Maar sinds deze week is dat geen optie meer, want de meneren van het spoor hadden beslist dat die schattige omnibus niet meer zou rijden.

En zo kwam het dat ik vandaag de rechtstreekse IC naar Brussel nam. Eerst slechts lichtjes geïntimideerd door de massa die op het perron stond te drummen. Maar al snel mateloos geïrriteerd door de intens luidruchtige mensenzee die tesamen met mij in dat sardienenblikje zat. Onbekenden, minnaars en/of collega’s die elkaar in geuren en kleuren over het nieuwe lief van zoonlief en de examens van dochterlief vertelden. Eenzaten die aan hersengymnastiek deden op de Nintendo DS (ik vind dat ook leuk ja, maar er staat ook effectief een volumeknop op dat ding hoor, you should try it). Verscheurde geliefden die hun wederhelft op het perron achtergelaten hadden en de leegte alweer moesten vullen met een nietszeggend telefoongesprekje.

En ik, ik deed niks anders dan zielig uit het raampje staren en nostalisch terugdenken aan die fijne treinritten met niemand meer dan me, myself and I. Voor anderen misschien een asociaal donderwolkje, maar voor mij mijn favoriete reisgezel op koude en druilerige winterochtenden.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , , .

Verhuurd! Mijn allereerste stokje !

6 reacties Add your own

  • 1. Miss Puntkomma  |  14 december 2007 om 09:52

    U zou eens moeten weten hoe goed ik u begrijp… Zucht. Twee oplossingen: thuiswerken, of een iPod kopen. Het is bijna kerstmis, dus misschien een tip voor de wederhelft ;-). Sterkte!

    Beantwoorden
  • 2. Saskaya  |  14 december 2007 om 10:25

    Ik heb er nog een derde. Verhuizen! Vanaf eind januari woon ik niet meer op wandelafstand van het Mechelse station en is de auto opeens weer een veel beter alternatief geworden.

    Nog even doorbijten dus voor mij. Voor jou ook veel sterkte 😉

    Beantwoorden
  • 3. Saskaya  |  14 december 2007 om 10:27

    Ah en trouwens, de wederhelft heeft me vorig jaar al een iPod gekocht (ja, het is een schatje) maar het probleem is, ik ben zo’n vrouw met een mannelijke geest. Ik kan geen twee dingen tegelijk doen. Dus iPod opzetten én de krant lezen, dat lukt me niet. Helaas.

    Beantwoorden
  • 4. Dick Richie  |  20 december 2007 om 13:13

    L’enfer…

    Beantwoorden
  • 5. maarten  |  23 december 2007 om 22:18

    Een staanplaats bij de deuren zoeken?

    Beantwoorden
  • 6. Miss Puntkomma  |  25 december 2007 om 21:16

    Saskaya! Een Stokje! Voor u! Rap, rap, rap!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


