Lomp

19 november 2007 at 13:37 Plaats een reactie

Ik zit de laatste dagen in een periode vol onbedoeld masochisme. Of zoals lief het noemt: loempigheid.

Het begon vrijdagavond (op mijn verjaardag nota bene) toen ik snoeihard van de trap viel en daarbij mijn vriendje heel hard aan het lachen maakte maar zelf met nasty bruises op elleboog, arm en kont kwam te zitten. Aangezien we toen net op weg waren naar een Mechels restaurantje, heb ik de pijn vakkundig verdronken in een paar glazen wijn, wat uiteraard tot een vrolijk avondje leidde. Een avondje dat ik meesterlijk afsloot met een Dame Blanche, waarbij ik het potje warme chocoladesaus aan de toot vastpakte en de saus via het handvat probeerde op mijn ijs te mikken. Deels gelukt, tenminste als je ‘ijs’ in de vorige zin door ‘blouse’ vervangt.

De dag erna ben ik tijdens het shoppen voor een nieuwe trap en een nieuwe badkamer voor in ons nieuwe huisje achtereenvolgens tegen een deur, een douchecabine en een wasbak gelopen. En gisteren slaagde ik erin mijn pijnlijke elleboog met Schumachersnelheid tegen een ruit te knallen bij het overijverig lostrekken van foeilelijke vinyl. Ik was al lang blij dat die briljante actie niet gevolgd werd door het versplinteren van de bewuste ruit of – gezien mijn noodlottige staat van dienst op dat moment – het volledig loskomen van de vloer, waarna ons droomstekje als een kaartenhuisje ineen zou storten. Men weet immers nooit.

Anyway, het was gisteravond na het vertellen van bovenstaand relaas dan ook niet helemaal onlogisch dat mijn schoonbroer zijn pasgeboren dochter die tot dan toe op mijn schoot gezeten had, terugvroeg. Maar mijn meterlijke eer was toch een heel klein beetje gekrenkt.

Entry filed under: Uncategorized.

Eenzaam Oproep aan de NMBS

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


