Overmoed

28 september 2007 at 10:37 6 reacties

Sommige mensen lopen echt te hoog op met zichzelf. Zoals het tienertrutje dat mij deze ochtend passeerde in het station met een tiara op haar onnatuurlijk blonde hoofdje. Het kind waant zich ongetwijfeld een prinsesje dankzij de buitensporige aandacht die ze van haar ‘trouwe en goedmenende’ vrienden – alias vijftienjarige hormonenbommetjes – krijgt, maar soms is trop gewoon te veel, nietwaar? Om nog maar te zwijgen van de forty-something slons die naast me op het perron stond en duidelijk fysiek nooit bekomen was van de zwangerschappen van haar zonder twijfel dozijn kinderen, maar onder wiens openhangende jas wel een veel te klein T-shirt met “2 HOT 4 U” prijkte.

Zo’n bloedeerlijke en alwetende homospiegel zoals in Sneeuwwitje, het is voor 99% van de mensheid waarschijnlijk niet echt goed voor het zelfvertrouwen, maar het behoedt je alleszins wel voor vreemde blikken op de trein.

Entry filed under: Uncategorized.

Gevonden! Bright lights, big city

6 reacties Add your own

  • 1. yab  |  28 september 2007 om 11:19

    Mm, en ik was nochtans net van plan om mij een mooie tiara met lekker veel nepsteentjes aan te schaffen. En mijn kleerkast wilde ik aanvullen met een collectie t-shirts “2 HOT 4 U”. Dank om mij te behoeden van deze misstappen. 😉

    Beantwoorden
  • 2. Saskaya  |  28 september 2007 om 11:58

    Bij deze is mijn reeds langs gezochte carrièrewending een feit: styliste van collega-bloggers! Roem en rijkdom zullen mijn deel zijn!

    Beantwoorden
  • 3. Liesbet  |  29 september 2007 om 23:03

    Kom maar hier met die spiegel, die is hier voor sommige mensen op straat ook héééééééél hard nodig. Maar wat heb jij tegen tiara’s 😉 ?

    Beantwoorden
  • 4. Lou  |  30 september 2007 om 14:40

    Wat zijn tiara’s?

    Beantwoorden
  • 5. Lou  |  30 september 2007 om 14:41

    ti·a·ra (de ~, ~’s)
    1 drievoudige gouden kroon van de paus [in 1964 afgeschaft]
    2 diadeem in de vorm van een halve kroon

    Ahbon! Weg met tiara’s!

    Beantwoorden
  • 6. Saskaya  |  1 oktober 2007 om 09:18

    @Liesbet: ik heb niks tegen tiara’s. Als ze voorbehouden zijn voor schoonheidswedstrijden, Halloween-verkleedpartijtjes en diverse kinky spelletjes die binnenskamers blijven. Dooordeweekse pubers die dat op een doordeweekse dag dragen op hun doordeweekse school, dat vind ik een beetje zelfoverschatting en bijgevolg bijzonder idioot.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


