Gevonden!

26 september 2007 at 10:17 6 reacties

Nog niet zo lang geleden kwam ik hier te vertellen dat huizenjacht a bitch is want dat er in onze contreien wansmakelijke bedragen gevraagd worden voor even wansmakelijke huizen. Vandaag liggen de kaarten iets anders. Want wij hebben een huis gekocht!

Nu ja, officieel nog niet. Het compromis moet nog getekend worden, de lening moet goedgekeurd worden bij de bank, sleutels moeten nog uitgewisseld worden en dergelijke. Maar toen de madame van het immokantoor gisteren bij het verlaten van ons nieuwe stekje het ‘te koop’-bordje mee naar huis nam, begon het ons te dagen dat we zonet de duurste beslissing uit ons leven genomen hadden.

Een huis seg. Weten jullie wel wat dat betekent? Dat betekent bijvoorbeeld: ons langverwachte plezierreisje naar Zuid-Afrika of Nieuw-Zeeland (er woedde nog steeds een machtsstrijd ten huize Andhi/Saskaya over de exacte bestemming) uitstellen. En waarschijnlijk ook iet of wat minderen in DVD-aankoop, etentjes en cinema. Maar dat heb ik er eigenlijk wel graag voor over, als ik in ruil een nieuwe badkamer kan steken waar ik mij ook effectief in kan draaien. En als ik een trap kan plaatsen waar de risico’s dat ik er ’s morgens met mijn slaapkop stoemelings afsukkel, aanzienlijk kleiner worden. En vooral: als ik een eigen plekje heb waar ik mijn zin kan doen zonder schrik voor represailles van de huisbaas, en des zomers leuke BBQ’s op mijn erf kan organiseren voor de vriendjes.

Jaja, beste lezertjes, ik zie het helemaal zitten. Nu alleen een beetje opletten dat we niet failliet gaan 😉

Entry filed under: Uncategorized.

Ik zoek ik zoek wat ik niet vind Overmoed

6 reacties Add your own

  • 1. danielle  |  26 september 2007 om 13:35

    ben heel blij voor jullie samen!! nog een hoopje werk en nadien genieten van jullie eigen stek, da is maar pas plezant. en tja, die reis zullen jullie nog wel kunnen maken een aantal sponsors en jullie kunnen nog de grote uitstap maken naar Zuid Afrika

    proficiat!!!!!!

    Beantwoorden
  • 2. Hemelke  |  26 september 2007 om 14:15

    Als ik bij Andhi langs ga, dan moet ik dat ook bij jou doen hè :o)
    Proficiat met zowat één van de belangrijkste beslissingen in jullie leven! De bankbediende zei tegen ons bij het ondertekenen van de lening: “Nu zijn jullie in feite getrouwd”. Ik weet niet of je dat positief in de oren klinkt, maar zo is het eigenlijk ook :o)
    We moeten nog eens afspreken en bijpraten, er is zoveel gebeurd op zo’n korte tijd…
    Veel succes en tot gauw!

    Beantwoorden
  • 3. Saskaya  |  26 september 2007 om 15:04

    Wie we hier hebben! Dat is inderdaad al heel lang geleden! Tja, jullie weten ook nog wel hoe dat voelde hè… Zo volwassen allemaal, wie had dat ooit van lief en mij gedacht 😉

    Beantwoorden
  • 4. Liesbet  |  26 september 2007 om 21:43

    ah, als er BBQ is, kom ik meteen af 😉
    Proficiat met de aankoop!

    Beantwoorden
  • 5. Miss Puntkomma  |  27 september 2007 om 09:05

    Die reis komt er wel hoor. Wij kochten ons huis 5 jaar geleden (jaja, dat was nog eens een periode om huizen te kopen toen :-)). Ondertussen lijkt het bedrag van de lening – dat 5 jaar geleden redelijk onoverkomelijk leek – elk jaar wat doenbaarder. Dus binnen 5 jaar kijk je vast terug op deze post met een glimlach. Alles is relatief, zelfs grote geldbedragen 😉

    Beantwoorden
  • 6. Saskaya  |  27 september 2007 om 09:26

    @Miss Puntkomma: dat lees ik graag zie, zo’n commentaren 🙂 Ik hoop het inderdaad. En ach ja, het is even slikken nu, maar ook niet ondoenbaar. Anders zouden we de stap niet gezet hebben. Maar het blijft wel de duurste beslissing uit je leven 🙂

    @Liesbet: Zou je daarvoor overvliegen vanuit Riga? Wow! 😉 Maar er zal wel een housewarming komen, en dan ben je zeker uitgenodigd!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


