Journalistiek 1.0

30 augustus 2007 at 16:37 1 reactie

In onze rubriek ‘creatief schrijven voor non-journalisten’ hebben we weer een pareltje ontdekt, dit keer op de website van Het Nieuwsblad.

De mateloos getalenteerde TdL verhaalt er over de nachtmerrie van elke vrouw: een gynaecoloog die niét puur professioneel zuidwaarts gaat, maar *enter spooky muziekje en verlaag voorleesstem in hoofd* een “seksueel roofdier” is. Omdat het verhaal van de vrouw wiens ongewenste kind ter wereld kwam dankzij de ‘magische’ handen van haar verkrachter, blijkbaar nog niet tragisch genoeg was, ging ons Schrijvertje op zoek naar een metafoor waar de walging van af zou druipen. En toen ging er een literair lichtje branden in ’s mans hersenpan. Elke leek zou de lamp snel stukslaan bij het aanschouwen van zulks een heroïsche zin, maar niet TdL. Zo’n topjournalist voelt kwaliteit al van kilometers afstand voorbij huppelen. En dus pende hij vlijtig, met zijn tong ietwat uit zijn mond, volgende hemelse zinnen neer :

“De wereld der gynaecologen (is) zoals elke mand: er zitten altijd rotte appels tussen. Neem nu dokter Darwish Hasan Darwish, een Soedanees met een privépraktijk in Engeland. Zijn gedrag was zo rot dat je eerder van appelmoes moet spreken.”

Lees, neem in elk vezeltje van uw wannabe-schrijverslijf op, beste lezertjes, en leer. Van de meester.

Entry filed under: Uncategorized.

Feest in Mechelen Iets meer dan 3 woorden

1 reactie Add your own

  • 1. Dick Richie  |  5 september 2007 om 14:07

    Degoutant, het lijkt wel alsof de redactie van de online kranten tegenwoordig bevolkt wordt door would be-schrijvers en dyslectici. Ik vraag me af of die zooi ook gepubliceerd wordt in de papieren edities, waar mensen voor betalen…

    Als ik vroeger mijn best niet deed op school, kreeg ik vaak te horen dat ik later dan maar achter de vuilkar moest gaan lopen. Als het zo doorgaat, zal ik mijn kinderen moeten afdreigen met de woorden ‘en anders wordt ge journalist!’.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


