Feest in Mechelen

27 augustus 2007 at 15:11 Plaats een reactie

Fata Morgana komt naar hometown Mechelen. Hoera! En wij kunnen er niet bijzijn. Verdikkemie toch!

Wat heeft iedereen toch met zaterdag 1 september? Sinds ik mijn schooluniformpje ontgroeid ben, heeft die datum voor mij alle magie verloren, maar anderen zijn blijkbaar in die sprookjeswereld blijven ronddobberen. Zo hebben we die dag al twee trouwfeesten (één in Groot-Bijgaarden en één in Kasterlee, dus u ziet dat al van ver dat wij twee vrienden hebben moeten teleurstellen door niet op hun uitnodiging in te gaan), een afscheidsfeestje voor een vriendin die als diplomate-in-wording naar een Oostblokkerig land vertrekt om daar de wereld te gaan verbeteren (in Oostakker, dus ook daarvoor zal ik moeten passen. Maar doe dat goed, gij daar!) en nu dus ook het Fata Morgana-circus.

Dat laatste te moeten missen is op zich geen ramp, want ik kijk daar toch nooit naar. Ik ben niet dat typische boomknuffelende SAM-persoontje op zoek naar genegenheid van mijn Vlaamsche broeders, cynicism is my middle name. Maar toch, het is wel jammer. Vooral omdat er gegeten zal kunnen worden! En gefeest! En gezongen! Misschien schuilt er after all toch een klein SAM’metje in mij…

De mij volledig onbekende ‘Duizend zonnen en garnalen’-kok Jeroen De Pauw heeft volgend verlanglijstje (inclusief DT-fout, met dank aan onze liefste één-redacteurs) klaargestoomd voor mijn medemaneblussers :

  • Zorg voor een gigantisch feestelijk buffet waar iedereen kan proeven van minstens 300 verschillende streekgerechten
  • Componeer een uniek feestlied dat met 15.000 wordt gezongen en beeldt dat lied nog eens uit ook!
  • Geef – met de hulp van alle mensen van de vorige locaties – een originele terugblik op de Fata Morgana zomer van 2007
  • Nodig 500 buitenlandse toeristen van tenminste 10 verschillende nationaliteiten uit die vanaf vrijdag gastvrij en feestelijk onthaald worden in Mechelen.
  • Bouw een Mini-Vlaanderen waar ik van provincie tot provincie kan wandelen langs minstens 10 herkenbare plekjes.

Make me proud hè jongens!

Entry filed under: Uncategorized.

Go Norah! Journalistiek 1.0

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


