Het Stomste Nieuws

2 augustus 2007 at 16:48 1 reactie

HLN.be blijft toch een leuke site om je werkdag mee door te komen. Eerst leest de celebrity stalker in mij de “alarmerende berichten” over een nakende split van Brangelina. Persoonlijk vind ik het woord ‘alarmerend’ op een nieuwssite enkel weggelegd voor artikels à la “alarmerende stijging van CO2 doet poolijs smelten”, “alarmerende berichten over verdwijningen van kinderen in de Vlaamsche Polders” of desnoods zelfs nog “aantal schapenverkrachtingen bereikt alarmerend peil in Schotland”, maar niet voor het wel en wee van ’s werelds grootste kindervrienden sinds Michael Jackson. Maar dat zal wel aan mij liggen, ik behoor ook niet tot het doelpubliek van de krant.

Iets verder op de site trekt de titel “‘Sekstape’ met kikker, twee kameleons en een parkiet” om duidelijke redenen onmiddellijk mijn aandacht. Aldaar aangekomen ontdek ik dat bepaalde mensen nog vreemder zijn dan Angelina-met-bloedkokertjes-om-haar-hals, door opgewonden te geraken van martelingen van plaatselijke fauna als kikkers, kameleons en zelfs parkieten. Ieder ’t zijn, I guess.

Nog beter dan de inhoud, is de schrijfstijl van dit meesterwerkje. De schrijver van dit wonderbaarlijke stukje journalistiek waande zich een echte whodunnit-auteur en schreef heerlijk dramatisch “een vrouw, wiens identiteit onbekend moet blijven maar die we verder in het verhaal Jane zullen noemen”. Om vervolgens nog welgeteld één keer de fictieve naam van zijn hoofdpersonage te vermelden in zijn prutsartikeltje. Creatief journalistiek schrijven, het is niet voor iedereen weggelegd.

Entry filed under: Uncategorized.

Zagevent Moederziel alleen

1 reactie Add your own

  • 1. Quote « Dick Richie — de zure appel  |  15 februari 2008 om 13:08

    […] van onze taal. Gelukkig voor de veelzijdigheid van deze blog heeft mijn allergie enkele medepatiënten, zodat ik het kankeren af en toe aan andere kan […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


