Bweik

25 juli 2007 at 10:36 6 reacties

Ik ben het beu. Werken enzo, het steekt allemaal nogal tegen. Waarom zegt niemand dat duidelijk op het moment dat je nog student bent? Jaja, iedereen komt altijd wel af met die olijke zinsnede “pakket er mor van maske, want tis de scheunsten taaet van aa leive “, maar dat is zo’n cliché, dat je daar als studentje-die-het-allemaal-nog-erg-rooskleurig-inziet geen boodschap aan hebt. Of ik toch niet per se. Silly me.

Maar nu het al een tijdje zo is, kan ik met enige zekerheid zeggen : werken, het steekt mij tegen. Hopelijk is het gewoon dit werk, want beroepsdopper worden, daar is mijn ego net iets te groot voor.

Entry filed under: Uncategorized.

WC-troubles Wijsheid op vrijdag

6 reacties Add your own

  • 1. Dick Richie  |  25 juli 2007 om 11:41

    Geef toe: studeren steekt ook tegen. Het enige voordeel eraan is de vrijheid die je hebt. Tijdens het jaar kan je leven zoals je wil, zolang je in de examenperiode maar de juiste offers maakt. De werkmens moet daarentegen constant presteren of hij vliegt buiten. Daar staat dan weer een loon tegenover dat zelfs in mijn geval het studentenbudget ruim overstijgt. Ik heb meermaals mijn meest demonische lach bovengehaald tijdens de afgelopen examenperiode, om over de zonnecrème nog maar te zwijgen.

    Arbeit macht frei!

    En trouwens: de schoonste tijd van uw leven, dat zeiden ze van de legerdienst ook.

    Beantwoorden
  • 2. Saskaya  |  25 juli 2007 om 11:57

    Jep, das waar. Ik ben ook zeer blij dat ik niet meer moet blokken hoor, want strever als ik was, waren dat steeds bijzonder pijnlijke en eenzame weken voor mij.

    En dat loon is inderdaad wel een leuke compensatie (alhoewel, in case mijn baas dit leest: nog steeds belachelijk laag!)

    Maar het steekt zo rond deze tijd al wel eens te denken dat ik vroeger 3 maand verlof had en dat ik nu moet zien rond te komen met een zielige 24 dagen.

    Ik ben gewoon niet blij op mijn werk tegenwoordig, that just about sums it up 😉

    Beantwoorden
  • 3. dieu  |  26 juli 2007 om 21:16

    Nog maar pas aan ’t werk, en het nu al beu?

    Beantwoorden
  • 4. Saskaya  |  27 juli 2007 om 09:11

    straf hè 🙂

    Beantwoorden
  • 5. yab  |  10 augustus 2007 om 10:11

    Ik vond die paar weekjes blokken maar een klein offer voor een gans jaar totale vrijheid. Ok, het budget was wat krapper dan nu, maar door her en der wat bij te verdienen, viel dat best mee. En voor de rest deed je wat je wilde: geen zin om naar de les te gaan, dan ging je toch gewoon niet? Dat moet ik op mijn werk alleszins niet proberen. 😉

    Beantwoorden
  • 6. Erik  |  2 juni 2011 om 13:39

    Ga doppen, je zal weten wat je mist.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


