WC-troubles

20 juli 2007 at 16:36 Plaats een reactie

Toiletten en ik, het zal nooit wat worden.

Zo was er die keer dat een collega me naar “het meest trendy restaurant van Parijs” meeloodste (don’t get me started on het restaurant zelve) en ik na een paar glaasjes wijn de dwingende slash dringende noodzaak voelde een toilet te vinden. Waarna ik het toilet niet vond. Dat kwam zo: ik verwacht me niet aan toiletten die in de muur ingewerkt zijn. Ik zag de klassieke (en dat in een hip etablissement) symbooltjes heus wel op de muur staan, maar ik kon me met de beste wil van de wereld niet indenken waar het bijhorende meubilair dan wel was. Tot ik uiteindelijk na behoorlijk wat speurwerk een klein gaatje in de muur vond waar ik mijn vinger kon insteken (geen pretje voor wie met spinnenvrees te kampen heeft), zodat ik de ‘muur’ opzij kon schuiven en tadaaaaa, daar stond de o zo herkenbare en vooral erg gewenste pot!

Gisteren had ik dus weer prijs. Liefste en ik zouden het nieuwe eetcafeetje dat sinds enkele weken op de Grote Markt van onze hometown verrezen was, eens uitproberen. Lekker eten, daar niet van, ik kan het u ten zeerste aanbevelen. Maar toen het weer tijd werd om even het avondzonnetje op het terras te verlaten voor een nature call, werd het plots weer erg vervelend.

Schuifdeuren met mat glas. Ok, het moest loungy zijn, dus daar kon ik nog mee leven. Binnengaan, deurtje dichtschuiven achter je, daar gaan we dan. Maar waar is het slot? Call me crazy, maar ik kan niet rustig mijn ding doen als ik die deur niet vergrendeld gekregen heb. Maar er was geen grendel. En ook geen haakje. Zelfs geen groot stuk hout om old skool de deur gewoon te blokkeren voor overenthousiaste nakomertjes. Maar hey, ik ben hip, ik ben trendy, misschien is het wel zo’n nieuwe uitvinding waarbij de deur vanzelf gesloten wordt van zodra je plaatsneemt? Daar ging ik dan, maar helaas de deur ook nog steeds, toen ik het even veiligheidshalve probeerde.

Resultaat? Ik terug naar buiten met een ijverige blaas. Liefste zijn koffietje uit het hoofd gepraat en snel terug naar huis. Maar niet zonder even in de Australian Home Made Ice Cream te passeren voor een dessertje natuurlijk. Dat spreekt voor zich.

Entry filed under: Uncategorized.

Paarse Regendruppeltjes Bweik

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


