Paarse Regendruppeltjes

20 juli 2007 at 11:34 1 reactie

Gisteren in avant-première (vandaag komt ie blijkbaar uit) de nieuwe CD van Prince kunnen beluisteren. Het toeval wilde immers dat Britse vrienden afgelopen zondag op bezoek kwamen bij mijn ouders, en dat dat net de zondag bleek te zijn dat de jongste spruit van Zijne Paarsheid gratisch ende voor niksch bij The Mail On Sunday bleek te zitten. Fantastisch als die mensen zijn en wetende dat ik gek ben op de man-met-de-grootste-identiteitscrisis-aller-tijden, hadden zij zich even verlaagd tot het aankopen van zulks laagdrempelig leesvoer om van mij een happy camper te maken. Waarvoor nogmaals dank, al betwijfel ik ten zeerste dat ze dit zullen kunnen lezen, eentalig Engels zijnde enzo.

Na ontvangst van het kleinood duwde ik het gisteren dan ook meteen en met de gepaste eerbied in de CD-speler op weg naar Casa Saskaya. Conclusie na die eerste – toegeven, zéér beperkte luistersessie : boehoehoeweenween!

Kijk, ik besef dat dat muziekopdondertje zich inmiddels bekeerd heeft tot Jehova en dus geloofsbezwaren kan inroepen om niet meer van Little Red Corvette te doen. Maar komaan, God/Jehova/Allah/Jahwe/weetikveelhoeHijzichwilnoemen is naar ik hoor toch best een sympathieke mens … euh… God. En dan moet Hij toch ook wel een voorstander zijn van een beetje funk en groove ten gepaste tijde in het leven van Zijn Creatie? Je gaat mij niet wijsmaken dat The Bigger Plan erin bestaat om een (voorheen?) muzikaal genie enkel nog kleffe R&B-deuntjes te laten afleveren.

Maar goed, ik geef de man die de wereld meesterwerken als Purple Rain en Sign O’ The Times schonk uit dank nog een tweede kans. Bovendien wordt overal beweerd dat dit album het beste sinds lang is, de oude Prince is weer opgestaan, yaddayadda, dus misschien ligt het wel aan mij. Dit weekend zal ik het plaatje dus eens te goei beluisteren. Maar het kan maar beter goed zijn, want anders wíl ik zelfs al niet meer met hem mee naar het Koninkrijk Gods na Armageddon. Nah!

 Update : Nope, still sucks 😦

Entry filed under: Uncategorized.

Chinese vrijwilliger WC-troubles

1 reactie Add your own

  • 1. Andhi  |  20 juli 2007 om 14:03

    Vooral het gedeelte waarbij hij schaamteloos de effectjes en gitaarsound van Purple Rain kopieert om een nummer te maken dat nog niet tot aan de enkels reikt van het origineel, is echt intriest.

    Niets zo zielig als je vastklampen aan successen van vroeger en een slechte kopie van jezelf worden.

    Sad little man…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


