Op de vingers getikt

14 juli 2007 at 18:54 3 reacties

Step into my office“, zei mijn baas onlangs op een iets minder maffioso-achtige manier. Ik dus huppelend achter hem aan, want de vorige keren dat hij me dat zo plechtig vroeg, kreeg ik achtereenvolgens een vast contract en een opslag die mij catapulteerde vanuit het “zou ik voor dat loon niet beter gewoon gaan doppen”-segment naar de “wauw, ik kan ondertussen zowaar al een reisje naar de Kaboutertjesberg in Kasterlee betalen met die pree”-groep. Het zag er dus goed uit voor moi.

Groot dan ook mijn verbazing toen ik onder mijn voeten kreeg! Ik! Onder mijn voeten! Of ik voortaan tijdens mijn werkuren toch wat minder tijd online zou kunnen doorbrengen. Mijn wantrouwige en mogelijk van Duitse komaf HR-manager had namelijk ons internetgebruik nauwlettend gemonitord de voorbije weken, en ik kwam lichtjes *kuch* boven het bedrijfsgemiddelde uit. Als bewijs kreeg ik een mooi Excelletje te zien waarin mijn naam in het rood stond te blinken.

Kijk, ik wil gerust toegeven dat ik tijdens mijn werkdag een neiging tot escapisme heb. U moet maar eens proberen uren aan een stuk ‘zoek de fout’ te spelen in ellenlange tabellen. En mijn probleem is dan: ik rook niet. Ik vind het een beetje een vettige gewoonte en zo’n verslavingen heb ik al genoeg. Ik begin er dus niet aan. Maar die onwil om mij elk anderhalf uur voor een kwartier op te sluiten in het quasi verzegelde leprozenverblijf voor mijn langverwachte fix (chocolade is gelukkig nog legaal genoeg om gewoon aan je bureau te eten), berooft mij dus van de meest courante vorm van werkontduiking in het bedrijfsleven.

Vroeger was er dan de oplossing van het vrouwengegiechel. Ik zat in een bureau met acht andere viswijven en dat zorgde wel voor genoeg werkonderbrekingen. Helaas had onze Deutsche Freundin dat door en zorgde ze er na de verbouwingen voor dat wij niet langer in één gigantische, maar in drie piepkleine ruimtes terechtkwamen. Zorgvuldig afgesloten door Gyprocmuren en met een roze (don’t get me started!) vloer (niet relevant in dit postje, maar ik wou dat maar even vermeld hebben).

Laatste redmiddel dus, als kind van mijn tijd: het internet! Tot eergisteren, that is. Inmiddels zijn mijn nagels alweer wat korter gebeten, heb ik een chocomelkverslaving ontwikkeld en puilt mijn schuif uit van de markeerstiften en nietjes omdat ik nu door velduitstapjes naar de voorraadkast een shiny happy person probeer te blijven. De Big Boss kan voor de volgende budgetpresentatie het bedrijfslied (no kidding, dat was ‘Shiny Happy People’) maar beter veranderen naar ‘Every Breath You Take’…

Entry filed under: Uncategorized.

Mmm… cookies… De dwaze slaapster

3 reacties Add your own

  • 1. lilith  |  15 juli 2007 om 12:49

    Dit soort stukjes maakt mij zo blij dat ik zelfstandig geworden ben. Ik werd in het verleden ook altijd op de vingers getikt door werkgevers voor mijn internetgebruik.

    Niet toevallig altijd mannen, die denken dat wij geen zeven dingen tegelijk kunnen omdat zij geen idee hebben hoe je dat doet. Ik kan echt wel bellen, typen en blogs lezen tegelijk, kerels. *rolt met ogen*

    En leuk stukje!

    Beantwoorden
  • 2. Saskaya  |  16 juli 2007 om 09:34

    Zou jij dan mijn character witness willen zijn als ik volgende maand weer bij de baas geroepen word?

    Als het vorige maand al zo erg was, zal de maand waarin ik een blog op poten gezet heb, waarschijnlijk niet veel beter worden qua internetgebruik 😉

    En o ja, merci voor het compliment 🙂

    Beantwoorden
  • 3. Busted « Saskaya  |  3 maart 2009 om 15:21

    […] Voortaan toch maar twee keer nadenken voor ik hier kom zagen over lokale managementsfiguren allerhande. […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Recente reacties


